جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۲۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 17266
  • شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:با گذشت دوماه و نیم از ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه به شهرداری های کشور شاهد اتفاقات خوبی دراین زمینه هستیم، برای نمونه صدور پروانه ساختمانی در محلات هدف، پائیز امسال رشد۵۷ درصدی و در بعضی از مناطق تهران رشد ۸۵ درصدی داشت.

    آقای آیینی افزود: پایین بودن توان اقتصادی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری که عموماً از دهک‌های کم‌درآمدی به شمار می‌آیند از عوامل کند بودن نوسازی این مناطق به شمار می‌آید.

    وی با دعوت از سازندگان، توسعه‌گران و انبوه‌سازان در مشارکت با ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری برای کمک به دولت و شهرداری‌ها در نوسازی افزود: از مجموعه سازندگان، توسعه‌گران، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که با استفاده از ظرفیت‎ها و پتانسیل‌های فنی، مالی و اجرایی در راستای نوسازی محلات هدف شهری با ساکنان و مالکان این مناطق شریک شوند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد به علت وسعت و حجم بالای کار در بافت‌های فرسوده، دولت و شهرداری‌ها به‌تن‌هایی قادر به انجام کار نوسازی نیستند و چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده، مردمی‌سازی است.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: دولت با ارائه بسته‌های تشویقی جامع به سازندگان و ساکنان در محلات هدف بازآفرینی شهری از موضوع مردمی‌سازی در بافت‌های فرسوده حمایت کامل دارد.

    آیینی گفت: هم اکنون شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که در برخی موارد این تخفیف‌ها به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

    وی افزود: در زمینه تسهیلات اداری تاکنون شهرداری‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و به طور میانگین ۸۵ درصد تخفیف به متقاضیان ارایه شده است.

    به گفته آیینی، در صورتی که تخفیف‌های ارائه شده به سازندگان و توسعه‌گران از سوی شهرداری‌های سراسر کشور کمتر از ۵۰ درصد باشد، یا زمان صدور پروانه ساخت طولانی شود و یا بسته‌های تشویقی شهرسازانه مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از سوی شهرداری مورد توجه قرار نگرفت، متقاضیان می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود را از طریق تارنمای شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس (www.udrc.ir) و یا به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ اطلاع دهند.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *