دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 6616
  • مشکلات شهرستان‌ها را جدا از تهران نبینیم
    مشکلات شهرستان‌ها را جدا از تهران نبینیم

    مشکلات شهرستان‌ها را جدا از تهران نبینیم

    برزن نیوز: «معضــــلات شهرستان‌های تهران را جدا از شهر تهران نبینیم.»؛ این نخستین درخواستی بود که اعضای شورای شهر و شهرستان ملارد از الهام فخاری داشتند. فخاری- نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و رئیس شورای استان تهران- بازدیدی از ملارد و صفادشت داشت. در این بازدید که با میزبانی شورای شهرستان و ریاست فرماندار برگزار شد، اعضای شورای استان تهران، شهرملارد و صفادشت، شهرداران و دهیاران و دیگر مسئولان شهری حضور داشتند. نکته اصلی این بود که اگر مشکلات استانی دیده شود، مسائل شهری مثل ملارد هم زودتر برطرف می‌شود.

    در آغاز این نشست حسین عبادی- رئیس شورای شهرستان ملارد- گزارشی از وضعیت کشاورزی، صنعتی و… ملارد داد. او از نداشته‌های شهر هم گفت؛ از نبود فضاهای فرهنگی، سینما، از نداشتن قطار شهری. حجت‌الاسلام حسین حسینی‌نوری، امام‌جمعه شهر هم از رنجی که مردم ملارد می‌کشند، صحبت کرد؛ اینکه زیرساخت‌های شهر به تناسب جمعیت رشد نکرده است. از نظر او اصلی‌ترین مشکل ملارد، بی‌توجهی به مسائل فرهنگی است؛ مسئله‌ای که زیربنای توسعه در هر بخشی است.

    اعضای‌ شوراها، دهداری‌ها و دیگران مسئولان شهری هریک مشکلی را مطرح کردند؛ یکی از نیمه‌کاره ماندن کمربندی صفادشت گلایه کرد، دیگری از هدر رفت آب از انشعابات غیرمجاز صحبت کرد، آب شربی که یا به مصرف گاوداری‌ها می‌رسد یا با آن ویلاباغ‌ها آبیاری می‌شوند و مردم شهرها و روستاهای منطقه هر روز با قطعی آب و برق روبه‌رو می‌شوند. دوستعلی، معاون طرح و توسعه آب و فاضلاب ملارد هم از مصوبه بودجه هشت و نیم میلیاردی گفت؛ بودجه‌ای که فقط ۸۷۰ میلیون تومان آن به دستشان رسیده است. محمد علی کریمی، شهردار صفادشت معترض بود که چرا ۸۰درصد جرائم رانندگی در شهر تهران به شهرداری می‌رسد و شهرستان‌های اطراف از این سهم محروم‌اند. او تأکید داشت که باید جایگاه قانونی اعضای شوراها مشخص شود. معضلات حیوانات رها، دادن ۷۰درصد حقابه مرداد به رباط‌کریم و شهریار مسائل دیگری بود که اعضا به اطلاع فخاری رساندند.

    اصلی‌ترین موضوعی که در این نشست مطرح شد، اصلاح طرح هادی روستاها بود؛ طرحی که زمانبر است و به گفته اعضای شوراها بنیاد مسکن با بی‌توجهی به اصلاح این طرح، مردم را با دهیاری‌ها درگیر کرده است. از نظر صفری یکی از اعضای شورای شهر ملارد، مهاجرپذیر بودن روستاهای ملارد و دیگر روستاهای غرب تهران و ساکن شدن جمعیت سرریز تهران در این روستاها، ایجاب می‌کند که این طرح زودتر از زمان ۱۰ساله‌ای که درنظر گرفته شده، اصلاح شود. مشخص نبودن قدر سهم دهداری‌ها در این طرح، مشخص نبودن اینکه باید دهداری مجوز ساخت‌وساز صادر کند یا بنیاد مسکن و… از مشکلاتی بود که مطرح شد. انصاری بخشدار صفادشت معتقد بود که قوانین موازی دلیل اصلی حل نشدن مسائل است. علی خوئینی‌ها، معاون عمرانی بنیاد مسکن نیز که در این جلسه حضور داشت، با تأیید این موضوع گفت که بنیاد طبق قوانین عمل می‌کند و بهترین راه اصلاح قوانین است. خوئینی‌ها موضوع دیگری را هم مطرح کرد، اینکه ۸۲درصد از ۱۶هزار واحد مسکونی روستایی ملارد نامقاوم است.

    همشهری انلاین



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *