سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 3694
  • نصب سامانه آب پاش در چین برای عابرانی که قانون را زیر پا می گذارند
    نصب سامانه آب پاش در چین برای عابرانی که قانون را زیر پا می گذارند

    نصب سامانه آب پاش در چین برای عابرانی که قانون را زیر پا می گذارند

    برزن نیوز: اخیراً شهر دای واقع در استان هوبئی چین سیستمی را راه اندازی کرده تا به عابرانی که از چراغ قرمز عبور می کنند بخار آب شلیک کند. این سامانه در تقاطعی پررفت و آمد از شهر نصب شده است و شامل پنج استوانه زرد رنگ  ترافیکی است که در امتداد خیابان قرار دارند. سه استوانه کوتاه تر هنگامی که سنسورها نشان دهند کسی در حال عبور از چراغ قرمز است بخار آب را به سمت او اسپری می کنند. همزمان نور لیزرها توجه فرد خاطی را جلب می کند و هشدارهای صوتی برای عابرانی که در برابر نور حرکت می کنند، پخش می شود. این سامانه به فناوری تشخیص چهره نیز مجهز شده است.

    البته نگرانی هایی مبنی بر خطرات احتمالی یا ترساندن عابران توسط این سیستم از طرف برخی منتقدان عنوان شده که مقامات شهری در پاسخ اعلام کرده اند:

    “برای جلوگیری از تابش لیزر در چشم کودکان، ارتفاع استوانه ها را از ۱٫۲ متر به ۰٫۸ متر کاهش دادیم و چون اسپری فقط بخار آب است، برای همه از جمله کودکان ایمن و بی خطر است”، همچنین آب موجود در مخزن آب پاش تمیز است و هر روز تعویض می شود”.

    شهرداری دای اعلام کرده است؛ اگر نصب این سامانه در این نقطه از شهر موفقیت آمیز باشد یعنی باعث کاهش تخلفات عابران گردد، به زودی این سامانه در نقاط دیگر شهر نیز راه اندازی خواهد شد.

     



    مطلب پیشنهادی

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت آنرا متقبل شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *