پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 11916
  • نوسازی بافت فرسوده مشهد نیازمند حمایت های فرااستانی است
    نوسازی بافت فرسوده مشهد نیازمند حمایت های فرااستانی است

    نوسازی بافت فرسوده مشهد نیازمند حمایت های فرااستانی است

    محمدرضا حیدری امروز در جلسه علنی شورا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مهمترین تهدید در وقوع زلزله دانست و بر مقام سازی چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده مشهد تأکید کرد.

    رئیس شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد به تنهایی نمی‌تواند نسبت به نوسازی و بهسازی این بافت اقدام کند و نیازمند حمایت دولت، وزارت مسکن و مجلس است.

    وی با اشاره به فعالیت ۳۰ دفتر تسهیل‌گری به منظور تشویق ساکنان محلات هدف بازآفرینی به نوسازی و بهسازی، بیان کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید مساحت بافت‌های فرسوده با مشارکت دولت به صرف می‌رسید.

    حیدری بر ضروت ورود دولت و بانک‌ها در این حوزه، اظهار کرد: برای رسیدن به مساحت صفر در این بافت‌ها، نیاز به تسهیلاتی با نرخ ارزان داریم تا نوسازی در بافت‌های فرسوده و ایمن محقق شود.

    وی با اشاره به فعالیت ۷۰ سوله بحران در سطح شهر مشهد، گفت: چهار سوله در حال ساخت و پنج پروژه نیز در مرحله برگزاری مناقصه است.

    رئیس شورای شهر مشهد به انعقاد تفاهم‌نامه «شهر یادگیرنده» بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: قرار بود بر اساس این تفاهم‌نامه، بی‌سوادی در مشهد تا سال ۱۴۰۰ ریشه‌کن شود.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *