پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 11644
  • کسب رتبه نخست دوسالانه‌ی معماری و شهرسازی به گذر موج دریاچه خلیج فارس
    کسب رتبه نخست دوسالانه‌ی معماری و شهرسازی به گذر موج دریاچه خلیج فارس

    کسب رتبه نخست دوسالانه‌ی معماری و شهرسازی به گذر موج دریاچه خلیج فارس

    به گزارش برزن نیوز  به نقل ازمدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، هیئت داوران چهارمین دوره این بینال، از بین ده‌ها طرح رسیده، طرح گذر موج مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس را حائز رتبه‌ی نخست شهرسازی و منظر دانست.
    مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در منطقه ۲۲ شهر تهران واقع است و یکی از قطب‌های گردشگری شهر تهران به شمار می‌رود. تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، با منظره‌ی بی‌نظیر، یکی از نقاط مهم این مجموعه‌ی بزرگ گردشگری به حساب می‌آید و به همین دلیل عناصر و المان‌های معماری طراحی شده بر روی تاج سد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    طراحی فضای شهری متفاوت به لحاظ عملکرد و فرم، الهام‌گیری از مفاهیم ناب معماری ایرانی و بیان این مفاهیم با رویکردی مدرن، احترام به طبیعت و عناصر ارگانیک که در سایت به صورت شاخص حضور دارند و طراحی مسیر پرتحرک و روان، با سیالیت فضایی در جهت خلق فضای شهری متفاوت به عنوان اهداف طراحی این اثر زیبای معماری توسط طراحان آن فرهاد نظام زاده و فرشته مکارمی تعریف شده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *