یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 10068
  • تبدیل پایتخت به پارکینگ
    تبدیل پایتخت به پارکینگ

    کمیسیون شهرسازی و معماری در مجلس تشکیل شود

    محمد سالاری امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه طرح‌های توسعه شهری و طرح‌های هادی، موضوعات مربوط به ایمن سازی و تاب‌آوری شهرها و مشکلات و چالش‌های امروز شهرهای کشور که به دلیل رعایت نشدن مقررات شهرسازی و معماری ایجاد شده است را دارای اهمیت دانست.

    وی افزود: اکنون که نمایندگان در حال تشکیل کمیسیون‌ها در مجلس هستند، با توجه به جایگاه مأموریت‌های شهرسازی و معماری کشور ضرورت دارد یک کمیسیون تخصصی به نام شهرسازی و معماری در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تأخیر در ایجاد سازمان اجرایی طرح موضعی باغ های کن و فرحزاد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه سوم که در سال ۹۹ برای آن بودجه پیش بینی شده، تشکیل سازمان اجرایی این طرح‌هاست.

    وی ادامه داد: به موجب مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شده شهرداری تهران سال گذشته یکی از سازمان‌های موجود را متولی اجرای طرح‌های مذکور کند تا با کمترین هزینه بزرگترین عرصه تفرجگاهی شهر و کشور در محدوده کن و فرحزاد ایجاد شود اما هنوز در این خصوص اقدامی نشده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *