پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 20422
  • گام‌های نهایی برای طرح جامع شهری ارومیه
    ارومیه پا به‌پای شهرهای آلوده پیش می‌رود/ آلودگی هوای ارومیه از تبعات فراموشی احیای دریاچه ارومیه

    گام‌های نهایی برای طرح جامع شهری ارومیه

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه‌ای که با هدف بررسی اولیه مطالعات سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و مهندسان مشاور طرح، برگزار شد، اظهار کرد: در سفر کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اراضی الحاقی در قالب مطالعات سند می‌انکار توسط هیئت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

    وی ادامه‌داد: تعیین مأموریت، چشم‌انداز، اهداف و راهبردهای مورد اجماع برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، محیطی و فضایی شهر منطقه در بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت از اهداف قابل توجه طرح بوده که در سفر کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربایجان‌غربی بررسی می‌شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تعیین و تکلیف کاربری‌های اراضی الحاقی به‌صورت مسکونی و خدماتی، پهنه بندی کاربری‌ها در مطالعات کامل طرح جامع تعیین شدند و سفر هیئت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گام‌های نهایی طرح جامع شهری ارومیه به‌شمار می‌رود.

    حمزه‌لو افزود: بازدید از محدوده بافت‌های تاریخی شهری ارومیه از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه هیئت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربایجان‌غربی است تا روند اجرای این طرح نیز به‌سرعت اجرایی شوند.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *