چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 3701
  • تراکم جمعیتی یا روحیۀ جمعی حاکم بر یک فضای شهری؟
    تراکم جمعیتی یا روحیۀ جمعی حاکم بر یک فضای شهری؟

    گزارش تصویری : شادی، تحرک و بادبادک مهمان آزادی

    برزن  نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه٩، شهروندان منطقه٩ تهران امروزشان را متفاوت تر از دیگر روزهایشان آغاز کردند چراکه شهرداری این منطقه امروز به مناسبت افتتاح ایستگاه های فعالیت بدنی در مکان برج آزادی مراسم نواختن زنگ تحرک و جشنواره بادبادک ها را  برگزار کرد.و لحظه های شادی را رقم زدند.

    امروزه در شهر تهران به دلیل مشکلات کوچک و بزرگ شادی و ورزش به فراموشی سپرده شده به همین منظور شهروندان تهرانی بر این باورند که برگزاری چنین مراسم هایی از سوی مسوولان می تواند از استرس روزمره آنها را بکاهد.

    شهروندی که با کودک ٧ ساله خود به این مراسم آمده بود برگزاری چنین مراسم هایی را سرشار از انرژی مثبت دانست و گفت: سالهاست که به دلیل مشغله کاری نتوانستم ورزش کنم اما امروز که به خاطر فرزندم به این مراسم آمدم متوجه شدم که برگزاری چنین مراسم هایی تا چه اندازه می تواند روحیه شهروندان را تغییر دهد.

    سید علی مفاخریان شهردار منطقه ٩ که در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه این برنامه به همت سازمان ورزش برنامه ریزی شده بود، گفت: در کنار این برنامه تصمیم گرفته شد که برای شادی بیشتر جشنواره بادبادک ها را برای کودکان برگزار کنیم.

    وی همچنین گفت: برگزاری مراسم بادبادک ها امید را به شهر برمی گرداند به همین منظور قصد داریم با ادامه دار کردن چنین برنامه هایی تندرستی و شادی را به مردم جامعه هدیه کنیم.

    وى با اشاره به اینکه ١٠ عامل مرگ و میر جهان بی تحرکی و کم تحرکی است، افزود: برخی مسائل باعث از بین رفتن شادی در بین مردم می شود به همین منظور معتقدیم اگر در جامعه به مسئله شادی بیشتر توجه داشته باشیم می توانیم مردم را ترغیب کنیم تا در برنامه ورزش همگانی شرکت بیشتری داشته باشند. بر این باوریم هرچه برنامه ورزشی در شهر افزایش یابد اینگونه جامعه سالم تری خواهیم داشت.

    شهردار منطقه ٩ ادامه داد: مدیریت شهری بر این باور است که هزینه کردن برای چنین مراسم های شادی می تواند هزینه های درمانی را برای سالمندان و دیگر افراد جامعه کاهش دهد. وى تاکید کرد: سلامتی شهروندان برای مدیریت شهری دارای اهمیت زیادی است به همین دلیل چنین مراسم هایی برای سلامتی بیشتر شهروندان ادامه دار خواهد بود. امیدواریم که با ادامه دار بودن چنین برنامه هایی شاهد شهری شاداب تر و زیباتر در کشور باشیم.

    به گفته مفاخریان برگزاری این مراسم در برج فراموش شده میدان آزادی که زمانی برای شهروندان انقلابی سرشار از خاطره و آرزو بود باعث شد دوباره این برج با حضور مردم سرشار از امید و شادی شود.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *