سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 17496
  • چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    ساعت و محل فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های تهران شناور می‌شود؟

    جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سی و چهارمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا برنامه‌ای برای شناورسازی ساعت و محل فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها بر اساس حجم ترافیک در مناطق مختلف پیشنهاد کنند.

    او اظهار کرد: اتخاذ و اجرای هر تصمیمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی به مدیریت شهری، بر وقت و نحوه تردد شهروندان اثرگذار است و اگر این تصمیمات و دستورالعمل‌ها به‌روز و مطابق با نیازهای جدید شهروندان نباشند، آثار منفی برجای گذاشته و موجب نارضایتی مردم خواهند شد.

    معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت فراوان تصمیمات و مقررات حوزه حمل و نقل و ترافیک و اثر مستقیم آن بر زندگی شهروندان، نیاز به بررسی و پایش دائمی طرح‌های اجرا شده داریم تا در صورت ضرورت، نسبت به بازنگری و تغییر آن‌ها اقدام کنیم.

    بهرامی اظهار کرد: نباید از اِعمال تغییر در طرح‌های ترافیکی هراس داشته باشیم و نباید اجازه دهیم طرح‌ها و تصمیم‌های پیشین، ما را محصور کنند و قدرت ایجاد تحول و جسارت خلق ابتکار را از ما بگیرند و آنچه برای ما اهمیت و اولویت دارد، خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل و تسریع در تردد آن‌هاست.

    او تصریح کرد: مدیریت ترافیک تهران، نیازمند تحول است و ۵۰ درصد از کارهایی که باید انجام شوند به صرف هزینه و تخصیص اعتبار چندانی نیاز ندارند، بلکه انجام آن‌ها با تدبیر و تصمیم مناسب مدیریتی، امکان‌پذیر است و اصولاً تصمیمات و تغییرات بزرگ، صرفا نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت نیستند، بلکه باید از اعتبار خودمان هزینه کنیم و شجاعت و درایت لازم را داشته باشیم.

    بهرامی اظهار کرد: خطوط اتوبوس و تاکسی‌ در سطح شهر نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند و لازم است معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه، مسائل، مشکلات، کمبودها و نیازهای خود در دو حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی را احصاء و رصد کرده و بعد از انجام بررسی‌های لازم، گزارش آن را تهیه کنند تا نسبت به تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مناسب مورد نیاز مناطق متناسب با نیاز هر منطقه، تدبیر و تصمیم جداگانه برای آن منطقه، اتخاذ و اجرا شود.

    او تصریح کرد: هر منطقه‌ مشکلات و نیازهای خاص خود را در حوزه حمل و نقل دارد و نمی‌شود همه نیازها و مشکلات یک منطقه را با تصمیمات فرامنطقه‌ای و به‌صورت یکپارچه رفع کرد، بلکه باید وضعیت ترافیک و موضوعات حمل و نقلی هر منطقه، هر ناحیه و حتی هر محله به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

    معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط اتوبوس و تاکسی، فرامنطقه‌ای هستند اما برای رفع نیازهای هر منطقه در ساعاتِ پرازدحام، باید تدبیر درستی بیندیشیم و با شناورسازی ساعات و مسیر فعالیت، می‌توانیم با کمک گرفتن از مناطق همجوار به منطقه‌ای که ازدحام و تجمع مسافرِ بیشتری دارد، معابر پرتردد و خطوط پُرمسافر را مدیریت کنیم.

    منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران



    مطلب پیشنهادی

    این سیل چند دهه قبل از آسمان سیاست باریدن گرفت

    این سیل چند دهه قبل از آسمان سیاست باریدن گرفت

    سیاست بی‌محابا به بستر رودخانه، مرتع، درختان جنگل، حیات وحش، علوم شهرسازی، هیدرولوژی، روزنامه‌نگاری، آبخوان، تکنوکراسی، علم اقتصاد، اکولوژی، میان‌بخش، طرح جامع شهری، و علم مدیریت بحران و قواعد بودجه‌ریزی تجاوز کرد، و حالا همه خسته، بی‌حیثیت و بی‌اعتماد از پا افتاده‌اند. آسمان سیاست سال‌ها باریده و حالا بغض آسمان اقلیم و طبیعت ترکیده است. او بر زمینی می‌بارد که قدرت دهه‌هاست همه موانع پیش روی آب را بی‌محابا دریده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *