پنجشنبه , ۴ تیر ۱۴۰۵ - ۳:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 22409
  • سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه بررسی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با محوریت اتصال شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های متولی، با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت این سامانه و کاهش تخلفات مرتبط با حوزه زمین که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد، اتصال هرچه سریع‌تر کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به سامانه پنجره واحد زمین را ضروری دانست و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که هنوز به این سامانه متصل نشده‌اند، باید دلایل عدم اتصال خود را به‌ صورت شفاف در جلسه آینده ارائه دهند. وی با اشاره به اهداف این سامانه گفت: ثبت و صدور مجوزهای مرتبط با ساخت‌وساز در اراضی و املاک خصوصی، استعلامات مربوطه، واگذاری بهره‌برداری از اراضی و املاک ملی، دولتی و وقفی، همچنین ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی زمین‌خواری از جمله کارکردهای اصلی سامانه است. میرجعفریان افزود: سامانه پنجره واحد زمین دارای ابلاغیه هیئت وزیران بوده و اجرای آن برای دستگاه‌ها الزامی است. وی خاطرنشان کرد: این سامانه امکان پاسخگویی سریع به متقاضیان و صدور استعلامات در کوتاه‌ترین زمان را فراهم می‌کند. معاون عمرانی استاندار تهران کاهش نیاز به مراجعات حضوری، تسریع در روند بررسی درخواست‌ها، افزایش سلامت اداری و ارتقاء بهره‌وری را از مزایای اجرای این طرح برشمرد. وی همچنین با تأکید بر نقش این سامانه در کاهش تخلفات حوزه زمین، اظهارکرد: پایش کاربری اراضی کشاورزی، اراضی مجاز به ساخت‌وساز و اراضی تحت حفاظت قانونی از دیگر خدمات مهم این سامانه است که به کاهش تخلفات و جرایم زمین‌خواری منجر خواهد شد. براساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، در پایان این نشست، میرجعفریان با تأکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: موفقیت پنجره واحد زمین در گروی همکاری همه‌ جانبه نهادهای ذی‌ربط و استفاده از زبان مشترک در ثبت و تبادل اطلاعات است.
    وضعیت پویای شهرک خاوران در حوزه شهرسازی و معماری

    تصویب احداث ۹ شهرک در شورای عالی شهرسازی

    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شهرک‌سازی را راهکاری برای تامین اراضی نهضت ملی مسکن عنوان کرد و از تصویب احداث ۹ شهرک با ۵ هزار و ۱۰۹ هکتار در آن شورا خبر داد. غلامرضا کاظمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تامین زمین را از راهبرد‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شهرک‌سازی هم‌اکنون در دست پیگیری قرار دارد که با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم در سطح ملی و استانی استفاده از این ظرفیت فعال شده است. کاظمیان توضیح داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت امسال تعداد ۱۳ شهرک و یک شهر جدید با مجموع مساحت ۷ هزار و ۴۰۳ هکتار به تایید کمیته فنی رسیده است. همچنین، از این تعداد نیز ۹ شهرک با مساحت ۵ هزار و ۱۰۹ هکتار به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و باقیمانده نیز در نوبت بررسی شورای عالی قرار دارد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح جدید بلندمرتبه‌سازی تهران روی میز بررسی؛ ساخت‌وسازها با الگوی تازه دنبال می‌شود

    طرح جدید بلندمرتبه‌سازی تهران روی میز بررسی؛ ساخت‌وسازها با الگوی تازه دنبال می‌شود

    برزن نیوز: محمد سرلک، مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران، با تشریح آخرین …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *