دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 7438
  • اجرای طرح تجمیع سامانه یکپارچه شهرسازی و نوسازی در مناطق پنجگانه
    اجرای طرح تجمیع سامانه یکپارچه شهرسازی و نوسازی در مناطق پنجگانه

    انتشار اطلس شهر رشت بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، معاون آمار و اطلاعات سازمان با بیان این خبر افزود: امروزه، اکثر داده ­ها و اطلاعات تهیه شده یا مکانی بوده و یا اینکه موقعیت و مکان از ابعاد مهم آ­ن­ها به شمار می ­آید. لذا داده­ های مکان محور از اهمیت ویژه ای برخوردار می­ باشد. در سال­های اخیر با رشد و توسعه شهرها، به خصوص مراکز استان­ ها، نیاز به برنامه ­ریزی دقیق و جامع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که این مهم خود نیازمند ابزارهایی است که مهم­ترین آن، داده­ های آماری صحیح و دقیق می­ باشد.

    وحید طیفوری ادامه داد: نمایش گرافیکی داده­ های آماری بر روی نقشه، می­تواند درک بهتر و جامع ­تری را از مسایل و معضلات شهری فراهم آورده و در تصمیم ­سازی درست مدیریت شهری و حل معضلات شهرها راهگشا باشد. بدین منظور، تهیه اطلس شهری رشت در دستور کار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی گیلان قرار گرفت و ۴۹ عنوان نقشه موضوعی تهیه شد.

    وی درپایان خاطرنشان کرد: علاقه ­مندان می­توانند این نقشه­ ها را از طریق مراجعه به سامانه اطلاعات آماری استان گیلان به نشانی: www.sdi.mpogl.ir  دریافت نمایند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *