دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 18167
  • استفاده بهینه از فرصت تنوع آرا، با تمرکز بر حل چالش‌ها
    استفاده بهینه از فرصت تنوع آرا، با تمرکز بر حل چالش‌ها

    استفاده بهینه از فرصت تنوع آرا، با تمرکز بر حل چالش‌ها

    نامگذاری روز نهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز شوراها در تقویم ملی کشور ما، بهانه و فرصتی را برای تقدیر و تکریم نسبت به اعضای پارلمان محلی در کشور فراهم آورده است. این پارلمان محلی در کلانشهری نظیر تهران نیازمند تلاش‌های شبانه‌روزی اعضایی است که با خلوص نیت و اتکا بر قانون و با روحیه توامان جهادی و علمی، می‌کوشند زیستی باکیفیت را برای شهروندان شریف پایتخت فراهم کنند.

    نگاه سیاست‌زده به شهر به‌دنبال این موضوع است که شورا و شهرداری نه‌تنها با یکدیگر همکاری نکنند، بلکه روزبه‌روز بر طبل واگرایی کوبیده و برای یکدیگر خط و نشان بکشند. ما همواره آفات چنین نگاهی را بعینه مشاهده کرده‌ایم؛ بنابراین به مثابه «گذشته چراغ راه آینده است» می‌کوشیم تا به لطف خداوند منان، ضمن استفاده بهینه از فرصت تنوع و تضارب آرا، با تمرکز بر حل چالش‌های کلانشهر تهران، بیش از گذشته موجبات رضایت خاطر شهروندان و تحقق چشم‌انداز «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» را فراهم آوریم.

    در اهمیت شورای اسلامی همین بس که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عالی‌ترین سند حقوقی در کشور، تأکیدات زیادی بر امر شورا کرده است. بدون تردید شوراهای اسلامی بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

    طی دهه‌های اخیر در چارچوب مکاتب و گفتمان‌های مختلف علمی و کارشناسی، ارتقای تاب‌آوری و زیست‌پذیری شهری مورد اقبال برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است؛ لذا می‌طلبد که مجموعه مدیریت شهری تهران اعم از شورای اسلامی و شهرداری در راستای تحقق این هدف والا همگرایی بالایی را از خود نشان دهند. بی‌گمان تهران به‌عنوان پایتخت ایران و ام‌القرای جهان اسلام نیازمند تحول در موضوع زیست‌پذیری شهروندان در این شهر است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با هم افزایی و اتحاد شورای اسلامی شهر و شهرداری بایکدیگر.

    در پایان بر خود فرض می‌دانم تا این روز باشکوه را به‌صورت عام به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و به‌طور خاص به اعضای محترم و گرانقدر شورای اسلامی شهر تهران که همواره بدون منت یاور و پشتیبان امین و دلسوز شهرداری در حل مشکلات پایتخت بوده‌اند و تلاش می‌کنند با امانت و درایت به شهروندان خدمت کنند، تبریک و تهنیت عرض کنم.‌

    روزنامه همشهری



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *