پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۲۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 5438
  • اصلی ترین دغدغه حوزه معماری و شهرسازی شفاف سازی است
    اصلی ترین دغدغه حوزه معماری و شهرسازی شفاف سازی است

    اصلی ترین دغدغه حوزه معماری و شهرسازی شفاف سازی است

    برزن نیوز: محمدهادی مهدی‌نیا در نشست‌خبری با موضوع ارائه عملکرد یک‌ساله کمیسیون عمران و شهرسازی شورای‌شهر مشهد گفت: از ۳ ماه قبل که نشست‌های مشترکی بین مدیران شهرداری و شهردار و معاونان با اعضای شورا جلسات هم‌اندیشی داشتیم قرار بر این شد که برای سال ۹۸ در عرصه پروژه های عمرانی حرکتی تهاجمی داشته باشیم و بخشی از پروژه‌های بزرگ مقیاس را در حوزه پروه‌های عمرانی استارت بزنیم و ماهی یک کلنگ‌زنی داشته باشیم.

    وی افزود: سال آینده حدود ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های عمرانی است که امیدواریم به افزایش کیفیت حوزه حمل‌ونقل و ارتقای محیط شهری بینجامد و بتوانیم بخشی از محافظه کاری که در سال اول در بحث عمرانی مبتنی بر حوزه اعتبارات را جبران کنیم.

    وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی نوع فعالیت بیشتر از نوع پروژه‌ای نیست و فرآیندی است اصلاح فرآیندها در دستور کار قرار دارد. در راستای کاهش بروکراسی اداری که بیش از ۸۰ درصد مراجعات در حوزه شهرسازی است، سعی کردیم در دو قالب اقدامات کوتاه‌مدت مثل شهروندسپاری، اجرایی کردن قانون حدنگار، بازمهندسی فرآیند مجوزهای شهرداری در درازمدت باشد که نتایج اولیه به کمیسیون ارائه شده امیدواریم در سال ۹۸ به جمع بندی برسد.

    مهدی‌نیا گفت: بعد از ارائه تخفیف پایان سال میزان رضایت‌مندی افزایش یافته ولی باید کار پژوهشی نظرسنجی صورت گیرد ولی به‌صورت گزارش میدانی که داشتیم در حوزه اجتماعی و مناطق رضایت بهتری نسبت به سال گذشته در فرآیندهای شهرسازی داشتیم.

    وی تاکید کرد: رویکرد انتقادی هنوز وجود دارد و فاصله داریم تا بخشی از این بروکراسی کاذب را کاهش دهیم.

    رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای‌شهر مشهد در پایان گفت: در برخی نظام‌ها باید تغییر دیدگاه داشته باشیم و از ایده‌آل مدنظر فاصله داریم ولی رشد اتفاق افتاده و نسبت به سال گذشته بارقه‌های امید در اقدامات کوتاه مدت و فردی مدیران داشتیم.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *