شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 17306
  • بیش از هزار شهروند بی‌خانمان و خانواده کم‌درآمد در البوکرکی، بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکو در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ در خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها سکونت خواهند گزید.

    اقدام جالب شهر آمریکایی برای پایان دادن به بی‌خانمانی | تبدیل هتل‌ها به خانه کم‌درآمدها

    مدیران البوکرکی در نظر دارند بسیاری از هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر را به خانه‌های مسکونی تبدیل کنند و آن‌ها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار افراد بی‌خانمان و خانواده‌های کم‌درآمد قرار دهند. این اقدام بخشی از رویکرد شهر برای احداث دست‌کم پنج هزار واحد مسکونی برای جوامعی است که برای تهیه مسکن از نظر مالی با مشکل مواجه هستند. خانه‌های جدید از امکانات معمولی و رضایت‌بخش برخوردار خواهد بود و نیازهای اولیه ساکنان را فراهم خواهد آورد، ضمن این‌که فضاسازی برای پارکینگ‌های آن به‌گونه‌ای طراحی خواهد شد که بهره‌برداری از فضا برای ساخت واحدهای مسکونی بهینه شود.

    مدیران البوکرکی پیش‌بینی کرده‌اند که برای پایان دادن به مشکل مسکن و بی‌خانمانی در شهر لازم است بین ۱۳ هزار تا ۲۸ هزار واحد مسکونی جدید احداث کنند که به ادعای آن‌ها، این تعداد به نوع خانه‌سازی و تراکم جمعیت در هر یک بستگی دارد. اعضای شورای شهر در حال حاضر از تأمین هزینه‌ای ۲۰ میلیون دلاری برای احداث خانه‌های مقرون‌به‌صرفه خبر داده‌اند، با این حال دولت آمریکا نیز در نظر دارد بودجه‌ای قابل‌توجه را برای توسعه پروژه به صندوق شهر اضافه کند به این امید که تمام افراد بی‌خانمان و خانواده‌های کم‌درآمد از این واحدهای مسکونی بهره‌مند شوند. مدیران ادعا کرده‌اند که بودجه کنونی تبدیل دو مسافرخانه را به خانه‌های مسکونی ممکن می‌کند و هزینه‌های دولت صرف احداث واحدهای جدید خواهد شد. اندازه خانه‌های مسکونی با یکدیگر متفاوت خواهد بود که این استراتژی امکان سازگاری خرید خانه‌ها را برای خانواده‌های مختلف با میزان توانایی مالی متفاوت فراهم خواهد آورد.

    مدیران البوکرکی در نظر دارند از معماران و خلاقان شهر در طراحی این خانه‌های مسکونی دعوت کنند تا به روش‌های نوآور، قابلیت پیاده‌سازی سریع و در عین حال رضایت‌بخش پروژه را فراهم بیاورند و در تبدیل هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به خانه‌های مسکونی بهترین ایده‌ها را به‌منظور بهینه‌سازی هزینه‌ها ارائه دهند.

    منبع: ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *