یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 3533
  • الحاق به هر صورتی باشد اتفاق می افتد اما بهتر آن است با برنامه ریزی صورت بگیرد
    الحاق به هر صورتی باشد اتفاق می افتد اما بهتر آن است با برنامه ریزی صورت بگیرد

    الحاق ۴ روستا به شهر همدان به هر صورتی باشد اتفاق می افتد اما بهتر آن است با برنامه ریزی صورت بگیرد

    به گزارش برزن نیوز  علی امان‌اللهی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی در مورد الحاق چهار روستا به شهر همدان با حضور مسئولان این شهر و خبرنگاران برگزار شد اظهار کرد: الحاق یا ادغام چهار روستا به شهر همدان ارتباطی با مسئله کلانشهر شدن همدان ندارد و وضعیت این چهار روستا باید تعیین تکلیف شود چراکه خواه یا ناخواه این امر رخ می‌داد.

    وی افزود  با توجه به اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر همدان در دست اجراست، اگر بحث الحاق نادیده گرفته شده و عمل نشود این موضوع به ۲۰ سال دیگر موکول می‌شود که می‌تواند مشکلات بسیاری را به شهر همدان تحمیل کند.

    این کارشناس شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان  اشاره کرد که یکی از دلایل مصوبه الحاق چهار روستا به شهر همدان سیاست‌های ستاد بازآفرینی بوده است، که براساس مصوبه قرار شد روستاهای علی‌آباد، حسن‌آباد، قاسم‌آباد و در مرحله بعد شورینمورد مطالعه قرار گیرد و پس از این اقدام به شهر همدان الحاق شود.

    وی با اشاره به اینکه جمعیت این چهار روستا مثبت بوده و مهاجرپذیر هستند، عنوان کرد: به دلیل مهاجرپذیری، حاشیه‌نشینی بالایی داشته و دست‌اندازی زیادی روی اراضی آنها وجود دارد.

    امان‌اللهی با بیان اینکه در روستای علی‌آباد ۷۰ واحد مسکونی و در روستای حسن‌آباد ۳۰۰ واحد مسکونی اضافه ساخته شده است، گفت: در روستای قاسم‌آباد ۶۸۶ واحد مسکونی ساخته شده که ۴۰۱ واحد روی کمربند سبز و ۳۱ واحد خارج از محدوده قرار دارد که این وضعیت نشان می‌دهد نظارت مثبتی روی کار اتفاق نیفتاده است.

    این کارشناس شهرسازی  تصریح کرد که این چهار روستا با بافت کالبدی شهر در هم تنیده اند و چون توسعه همدان به سمت شمال است و این چهار روستا هم همسو با سمت توسعه شهر هستند این الحاق ضروری است. همچنین اضافه کرد در طرح ناحیه مرکزی و طرح مجموعه شهری همدان در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ الحاق چهار روستا دیده شده است.

    وی گفت این الحاق به هر صورتی باشد اتفاق می افتد اما بهتر آن است با برنامه ریزی صورت بگیرد.نگاه ها به این ادغام باید مثبت باشد و بدبینانه به آن نگاه نکنیم.

    امان‌اللهی همچنین اشاره کرد شرایط موجود ایجاب می کند این ادغا صورت گیرد تا جلوی آسیب هایی چون ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود، و دست رانت خوران از اراضی کشاورزی کوتاه گردد.

    این کارشناس اداره راه و شهرسازی همدان افزود  اصراری از سوی راه و شهرسازی برای الحاق چهار روستا نبوده است، بلکه مصوبه الحاق براساس پیگیری‌های نماینده مردم همدان در مجلس، مردم  این روستاها بوده است. اگرچه  مجموعه مدیریت شهری نیز اجماع داشت تا این موضوع تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: نبود امکانات و ساخت و ساز غیرمجاز سبب شده است تا مردم منطقه نیز به این موضوع اصرار داشته باشند.

    وی در پایان گفت  روند الحاق این چهار روستا از سوی فرمانداری همدان آغاز شده است، گاهی مسائل به صورت کلی مطرح می‌شود که همه زوایا مشخص نبوده و باید با دقت زوایای پنهان آن را مشخص کرد.همچنین افزود  اداره کل راه و شهرسازی همدان منفعت شخصی از این موضوع ندارد، و تصریح کرد که  هنوز مبحث الحاق چهار روستا بسته نشده و امکان اظهارنظر در این زمینه وجود دارد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *