چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 3587
  • امیدوار به رویکرد شهرداری در توسعه شهری تهران هستم

    محمد سعید ایزدی ، با بیان اینکه مهم ترین خدمت دولت به شهرداری را چه می توان دانست، گفت : دولت هم در زمینه قانون گذاری می تواند همراه و یاری بخش شهرداری باشد و هم در زمینه تهیه طرح و برنامه های شهری می تواند نقش بسزایی ایفا کند .
    وی با اشاره به اینکه در عین حال اطمینان داشته باشید در حوزه اجرا نیز دولت به خاطر تأکید بر روی توسعه فضاهای شهری، می تواند حامی شهرداری باشد، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهر تهران درمورد مجموعه هایی که می توانند جاذب جمعیت -چه در حوزه اوقات فراغت و چه در حوزه آموزشی- با روش ها و شیوه های مختلف پا به پای شهرداری به بهبود برنامه ها می پردازیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که به طور قطع هم پیوندی بین دو نظام دولت و شهرادی می تواند بسیار کارسازتر از عملکرد گذشته باشد، افزود : قبلا این دو از یکدیگر جدا بودند و نمی توانستند هماهنگ و همراه با هم عملکرد چندان مثبتی داشته باشند .
    ایزدی در ادامه درباره مهم ترین رویکرد شهرداری تهران در توسعه عمرانی شهر، با تأکید بر این که خوشبختانه آقای دکتر نجفی به درستی تأکید فوق العاده ای بر انسان محوری پروژه های شهری دارند، توضیح داد : پروژه های عمرانی با نگاه سازه ای به تنهایی نمی توانند ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را به دنبال داشته باشند، بلکه توجه به نیازهای واقعی شهروندان حتی در پروژه های بسیار کوچک است که سازگاری و نتیجه مثبت را به وجود می آورد .
    وی در خصوص اینکه من به دو مورد بسیار امیدوارم، تصریح کرد: مورد اول رویکرد شهرداری در توسعه شهری است و مورد دوم، هماهنگی و هم راستایی دولت و شهرداری تهران در این زمینه است. همچنین امیدوارم شهرداری تهران با همین رویکرد بیش از پیش به پروژه های کوچک مقیاس اما متأثر از خواست خود اهالی روی بیاورد، تا بتواند به طور واقعی کیفیت را به زندگی شهروندان برگرداند.
    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی توسعه شهری تهران در سال های گذشته را صرفا کمی دانست و گفت: این در حالی است که بخواهیم خیلی خوش بینانه به تحولات سال های اخیر بنگریم. الان اما وقت آن رسیده است که به بهبود کیفیت ها برگردیم. کیفیت هایی که باید در بافت مرکزی و تاریخی شهر وجود داشته باشد، کیفیت هایی که باید به فضاهای عمومی شهر برگردد، کیفیت هایی که باید به امنیت و ایمنی فضاها برگردد و در مجموع نظم و انضباط و آرامشی که باید دوباره به تمام فضاهای شهری پایتخت برگردد.
    ایزدی در پایان خاطرنشان کرد : بسیار امیدوارم به این که شهرداری تهران بتواند با همراهی شورای شهر و دولت به تمام این دغدغه ها رسیدگی کند تا شاهد شهری باشیم که کیفیت ها در آن اهمیت واقعی دارند .



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *