پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 13450
  • اهمیت وجود پاتوق‎‌ها برای شهرهای یادگیرنده
    اهمیت وجود پاتوق‎‌ها برای شهرهای یادگیرنده

    اهمیت وجود پاتوق‎‌ها برای شهرهای یادگیرنده

    فرزاد مؤمنی با بیان این که شهرهای ما از اجزا و عناصر مختلفی تشکیل شده است، اظهار کرد: شهروندان عنصر اصلی و اساسی هر شهری محسوب می‌شوند و چنانچه به درستی آموزش ببینند می‌توانند زمینه را برای رشد و توسعه شهر فراهم کنند.

    وی با اشاره به اهمیت شهرهای یادگیرنده خاطرنشان کرد: شهر در صورتی می‌تواند توسعه‌ای همه جانبه‎ را تجربه کند که شهروندان آن اعم از مدیران، متخصصان و شهروندان عادی به طور متداوم در حال یادگیری باشند.

    این کارشناس شهرسازی افزود: شهرها برای این که بتوانند در جایگاه یک شهر یادگیرنده و آموزش پذیر مطرح شوند در ابتدا باید بتوانند کم و کاستی‌های موجود را بپذیرند.

    مؤمنی اضافه کرد: پذیرش کمبودها و آسیب‌ها در شهرهای یادگیرنده یک نیاز است و در این راستا نیاز است مدیران، برنامه ریزان و شهروندان در ابتدا نقاط ضعف شهر در حوزه‌های مختلف را شناسایی کنند.

    وی ادامه داد: پس از پذیرش نقاط ضعف، نیاز است اهمیت شهر یادگیرنده در توسعه شهر و شهروندی تبیین و سپس برنامه‌ریزی دقیقی به منظور تحقق شاخصه‌های مختلف شهر یادگیرنده تدوین و تهیه شود.

    این کارشناس شهرسازی به اهمیت وجود فضاهای آموزشی در شهرهای یادگیرنده اشاره و تاکید کرد: در دنیای امروزی توجه صرف به کالبد فضا کمک کننده نیست بلکه فرهنگ‌سازی و آموزش کاربردی، حتی از طریق فضای مجازی نیز مورد توجه است.

    مؤمنی تصریح کرد: با این وجود ایجاد پاتوق‌های شهری در فضاها و نقاط مختلف شهر از جمله میادین شهری، میادین منطقه‌ای و میادین محلی به منظور استفاده شهروندان از تجربیات یکدیگر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، سیاستی و یا هر زمینه دیگری، علاوه بر اینکه بستر را برای تعامل میان شهروندان فراهم می‌کند، به تحقق شاخصه‌های شهر یادگیرنده نیز کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد: ایجاد پاتوق‌های شهری نه تنها در قالب کالبد و فضای شهری بلکه در قالب فضای مجازی نیز می‌تواند مورد توجه باشد.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *