سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 17291
  • وزارت راه مکلف به ساماندهی صدور مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با کاربری ترکیبی شد
    وزارت راه مکلف به ساماندهی صدور مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با کاربری ترکیبی شد بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرده و متعاقب آن مرکز آمار نیز در سال جدید گزارش بازار مسکن خود را منتشر نکرده است. البته وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم یعنی از آذرماه سال 99 انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرد. رویه‌ای که دولت سیزدهم آنرا ادامه داده است. اما نکته تامل‌برانگیز در خصوص گزارش تحولات بازار مسکن، حذف آمار بارگذاری شده قیمت مسکن در سایت وزارت راه و شهرسازی است. وزارت راه و شهرسازی به تازگی آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن طی دهه 70، 80 و دهه 90 تا آبان‌ماه سال 99 را از دسترسی خارج کرده است. اقدامی که احتمالاً به ظن مسئولان مربوطه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اجرا شده است. این در حالی است که قیمت مسکن بی توجه به پنهان‌کاری‌های موجود روند افزایشی خود را بر اساس تورم مولفه‌های تاثیرگذار بر آن طی می‌کند. طبق اعلام فعالان بخش مسکن متوسط قیمت مسکن در تهران از مرز 70 میلیون تومان عبور کرده است.

    اولویت‌های راهبردی و سیاست‌های اجرائی توسعه وزارت راه و شهرسازی تعیین شد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فاطمه سادات حمیدیان، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در چارچوب‌های ارسالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، همکاری دستگاه‌ها و نهادها در دو قالب ارائه اهداف کلی، راهبردها و سیاست‌ها و همچنین پیشنهاد راهکارها و احکام، تعریف شده و محتوای پیشنهادی جمع آوری می‌شود. در این راستا، مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در سطح اول همکاری با مد نظر قرار دادن سیاست‌های ابلاغی مقام معطم رهبری، طرح‌های جامع مسکن و حمل‌ونقل و برنامه های اعلامی وزیر محترم راه و شهرسازی به مجلس محترم شورای اسلامی، اهداف کلان توسعه وزارتخانه را در ۹ دسته جمع بندی کرده است.

    حمیدیان این ۹ دسته اهداف کلان را شامل ارتقای نقش و اثر گذاری بین‌المللی حمل‌ونقل، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور، توسعه اقتصادی بخش حمل‌ونقل، ارتقای وضعیت لجستیک در بخش حمل‌ونقل، توسعه اقتصاد مسکن، ارتقای عدالت و دسترس پذیری مسکن، رویکردهای نو در تامین مسکن انبوه، ارتقا بازآفرینی شهری و روستایی و ارتقای نظام سکونتگاهی کشور دانسته و افزود: در ذیل این اهداف کلان، راهبردها و در ذیل راهبردها، سیاست‌های اجرایی توسعه وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد و ارائه شده است.

    حمیدیان ویژگی برنامه هفتم توسعه را تمرکز بر مساله محوری و حول موضوعات کلیدی کشور دانسته و گفت: از موضوعات کلیدی ۱۲ گانه کشور بر پنج موضوع بطور مستقیم و محوری در راهبردها و سیاست‌های اجرایی پیشنهادی متمرکز شده ایم که عبارت از اصلاح ساختار بودجه، انرژی در دو بخش ساختمان و حمل ونقل، مسکن و شهرسازی، اقتصاد دریا محور و قطب‌های منطقه ای تولید و تجارت و ترانزیت هستند.

    وی افزود: در سطح دوم همکاری وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه در تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه با توجه به اولویت‌های ۱۵ گانه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب ارائه راهکار و پیشنهاد احکام انجام خواهد گرفت، موضوعات اولویت داری همچون فعال‌سازی مزیت‎های جغرافیایی – سیاسی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز مبادلات و خدمات، آمایش سرزمین (نظام سکونتگاه‌های شهری و روستایی – نظام حمل‌ونقل در شقوق مختلف )، کاهش آسیب های اجتماعی( باز آفرینی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های ناکآرامد شهری) و مصون سازی و ارتقا تاب آوری در مقابل تهدیدات (پدافند غیر عامل) دنبال خواهند شد و احکام پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات کل جمع آوری و در کارگروهی که تشکیل آن به وزیر محترم راه و شهرسازی پیشنهاد شده  جمع بندی و کارشناسی می‌شود و به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

    حمیدیان ضمن تشکر از همکاری تمامی واحدهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در تدوین اهداف کلان، راهبردها و سیاست‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی، خواستار تداوم همکاری همه واحدها در طی تمامی مراحل پیشنهاد تا تصویب مواد و احکام برنامه در مجلس شورای اسلامی شد.



    مطلب پیشنهادی

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی بود؛ …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *