جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۱۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 17851
  • ۲۲ تکلیف وزارت راه برای «جهش تولید»
    وزارت راه مکلف به ساماندهی صدور مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با کاربری ترکیبی شد بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرده و متعاقب آن مرکز آمار نیز در سال جدید گزارش بازار مسکن خود را منتشر نکرده است. البته وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم یعنی از آذرماه سال 99 انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرد. رویه‌ای که دولت سیزدهم آنرا ادامه داده است. اما نکته تامل‌برانگیز در خصوص گزارش تحولات بازار مسکن، حذف آمار بارگذاری شده قیمت مسکن در سایت وزارت راه و شهرسازی است. وزارت راه و شهرسازی به تازگی آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن طی دهه 70، 80 و دهه 90 تا آبان‌ماه سال 99 را از دسترسی خارج کرده است. اقدامی که احتمالاً به ظن مسئولان مربوطه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اجرا شده است. این در حالی است که قیمت مسکن بی توجه به پنهان‌کاری‌های موجود روند افزایشی خود را بر اساس تورم مولفه‌های تاثیرگذار بر آن طی می‌کند. طبق اعلام فعالان بخش مسکن متوسط قیمت مسکن در تهران از مرز 70 میلیون تومان عبور کرده است.

    اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افتتاح شد

    آیین افتتاح اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی تحت عنوان مجموعه “شتاب دهنده میزبان” با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در شهر شیراز برگزار شد.

    اولین خانه خلاق و مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی در راستای تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره مندی مضاعف از ظرفیت های علمی، فناوری و دانش بنیان موجود در کشور درجهت تسریع در انجام مأموریت های متنوع وزارت راه و شهرسازی، در آستانه روز مهندس با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، رئیس شورای شهر اسلامی شیراز، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس و جمعی از مهندسین، معماران، پژوهشگران و تعدادی از شرکت های دانش بنیان استان فارس در محل مجموعه “شتاب دهنده میزبان” افتتاح شد.

    در ابتدای این مراسم، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری شیراز، افتتاح این مرکز در استان فارس را حرکتی درجهت تأسی و دستیابی به اهداف شعار سال ۱۴۰۱ دانست.

    قنادزاده از همکاری و همیاری تمامی شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و دانشگاه های استان فارس قدردانی نمود.

    در ادامه ایمانیه استاندار فارس ضمن قدردانی از حضور مؤثر رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان فارس، ابراز امیدواری نمود تا افتتاح خانه خلاق و مرکز نوآوری، باعث ارتقای بیش از پیش حوزه ساخت و ساز استان فارس به ویژه شهر شیراز گردد.

    سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش دیگری از مراسم امروز با تبریک روز مهندس به تمامی شرکت کنندگان و اشاره به تأکیدات مکرر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره مندی مضاعف از فناوری های نوین و دانش بنیان در انجام مأموریت های خطیر وزارت راه و شهرسازی به ویژه در نهضت ملی زمین و مسکن، طراحی زیست بوم پژوهش، نوآوری و فناوری در بخش حمل و نقل، ساختمان، مسکن، معماری و شهرسازی را از آخرین دستور کارهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برشمرد.

    وی افزود: موفقیت کامل در این مسیر، منوط به تمرکززدایی و استفاده از قاطبه ظرفیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جامعه علمی، دانشگاهی و به ویژه شرکت های دانش بنیان کشور در این زمینه می باشد.

    در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز حرکت به سمت ساخت و ساز هوشمند را یکی از برکات افتتاح مجموعه های خلاق و نوآوری در سطح کشور دانست.

    شکیب ضمن اعلام  آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای  حمایت از مجموعه های دانش بنیان، خواستار همکاری تمامی نقش آفرینان این حوزه شد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از تمامی افراد و دستگاه هایی که طی سال گذشته جهت آمادسازی و افتتاح این شتاب دهنده در حوزه مسکن، ساختمان و شهرسازی تلاش و همکاری نمودند، قدردانی نمود.

    رضایی ارتقای جایگاه مهندس و نظارت مهندسی را از یک طرف و پاسخگویی مهندسان و پایبندی کامل به اخلاق مهندسی را از طرف دیگر ضامن دستیابی به ساخت و ساز پایدار کشور برشمرد و تاکید نمود که با پرداختن به حوزه های دانش بنیان، این روند تسریع خواهد شد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در فرایند ارتقای ساخت و ساز کشور منحصربفرد ارزیابی نمود.

    خاطرنشان می شود پس از پایان آیین افتتاح، حاضران از نمایشگاه جنبی متشکل از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان استان فارس در بخش ساختمان، مسکن و شهرسازی، بازدید فنی به عمل آوردند.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *