جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۱۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 17847
  • هدف اصلی بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی ساکنین است / پیش بینی راهکارهای متفاوت برای اقتصادی شدن طرح های بازآفرینی شهری
    هدف اصلی بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی ساکنین است / پیش بینی راهکارهای متفاوت برای اقتصادی شدن طرح های بازآفرینی شهری

    هدف اصلی بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی ساکنین است / پیش بینی راهکارهای متفاوت برای اقتصادی شدن طرح های بازآفرینی شهری

    پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.

    در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین این ستاد در سالجاری، وضعیت طرح های بازآفرینی شهری اصفهان در بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی مورد بررسی قرار گرفت.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون موارد مطروحه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: در این جلسه بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده که از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و انواع مشوق ها در چهار گروه برای نوسازی این بافت ها پیش بینی شده است بررسی و در خصوص نحوه عملیاتی شدن آن در استان تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

    وی اذعان داشت: نگاه ما این است که تا جایی که امکان پذیر است احیا بافت های فرسوده انجام و طرح هایی که برنامه ریزی می شود مطابق با چارچوب تعیین شده توسط شورای عالی شهرسازی و معماری باشد.

    قاری قرآن با بیان اینکه هدف اساسی در بازآفرینی شهری ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین موجود در بافت های فرسوده است گفت: راهبرد بازآفرینی افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود در این بافت ها نیست.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی مباحث اقتصادی یکی از محورهای اصلی است که باید در رابطه با آن تدابیری لازم اندیشیده شود عنوان کرد: می توان با پیش بینی راهکارهای متفاوت، از جمله سهم ۳۰ درصدی اعتبارات دستگاه ها که می بایست در محلات هدف بازآفرینی شهری مصرف شود و یا تعریف پروژه ای پشتیبان برای تامین هزینه ها تا حدامکان طرح را اقتصادی کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای بازآفرینی شهری نیاز است دید ما از کل به جزء باشد به طور مثال بررسی کنیم در یک منطقه بافت فرسوده ۹۰ هکتاری چه تعداد سکونت دارند سپس برنامه ریزی و در قالب برنامه ای مشخص اقدام کنیم و در صورتی که سطح خدمات آن منطقه پایین است با افزایش طبقات زمین های مازاد برای تامین خدمات آن منطقه در نظر گرفته شود.

    گفتنی است: در این جلسه با توجه به شرایط خاص استان تاکید شد تا از ایجاد حداقل امکانات و زیرساخت ها فاصله گرفته و در راستای استانداردهای مطمئن تری حرکت شود.

    پایگاه خبری راه و شهرسازی



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *