دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 14494
  • ابر ۵ کیلومتری بالای کهریزک چیست؟
    ابر ۵ کیلومتری بالای کهریزک چیست؟

    ایران سه برابر آلمان زباله تولید می‌کند

    حمیدرضا صارمی گفت: سرانه تولید زباله کشور در شهرها ۷۰۰ گرم و در روستاها ۴۵۰ گرم است در حالی که این میزان در شهرهای آلمان ۲۵۰ گرم است؛ همچنین در برنامه هایی که در گذشته طراحی شده بود قرار بود جمع آوری مکانیزه  به ۸۰ درصد برسد اما اکنون ۲۰درصد است و همانطور که قرار بود پردازش به ۹۰درصد برسد اما  اکنون ۲۵درصد است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: باید به این مسأله توجه داشته باشیم که ما یک تافته جدابافته از دنیا نیستیم که برای خودمان اهدافی تعیین کنیم اما در دنیا رتبه پایینی در بحث زباله داشته باشیم. در سال۱۹۹۲ آلمان قانونی را برای کاهش زباله داشت و براساس این قانون هرکس زباله اش بیش از ۳۰۰ گرم بود جریمه می شد.

    صارمی ادامه داد: نباید سطل زباله را در خیابان بگذاریم و باید تا چند سال آینده سطل های زباله در خانه ها قرار گیرد. در دنیا هفته‌ای یک بار و در ایران ما می توانیم هر سه روز یک بار جمع‌آوری زباله ها را داشته باشیم. آلمان با اجرای این قانون ظرف سه سال به همه اهدافش رسید.

    وی گفت: وقتی زباله در خیابان باشد زباله گرد نیز وجود دارد. فرهنگ؛ اجباری و در عین حال اختیاری است‌. وقتی یک عامل، کنترلی می شود می تواند به نتیجه برسد. بنابراین باید رویکردهای خود را تغییر دهیم.



    مطلب پیشنهادی

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    شهر هوشمند با خدمات فراگیر و دردسترس، زندگی و رفت‌وآمد برای افراد نابینا و کم‌بینا را آسان می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *