جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 16468
  • مدیرکل بازرسی کردستان گفت: زمین‌های مازاد ادارات را احصا خواهیم کرد و باید برای تحقق اهداف مسکن ملی، در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که این یک تکلیف قانونی است.

    بازرس کل کردستان: اراضی مازاد ادارات در خدمت نهضت ملی قرار می گیرد

    عیسی هواسی عصر امروز در شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در بازرسی استان دنبال می‌کنیم کمک به مسئولان در راستای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مسائل کلان است و یکی از این موضوعات مهم کمک به اجرای نهضت مسکن ملی است.

    وی عنوان کرد: از آنجایی که در ۸ سال گذشته در حوزه مسکن اقدام چشم‌گیری انجام نشده است، در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن با هدف کمک به اقشار محروم و کم‌درآمد کمک خواهیم کرد.

    هواسی تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت و تاثیر مسکن در افزایش نرخ ازدواج، توجه به این حوزه را دوچندان کرده است.

    وی گفت: قیمت مسکن و زمین به دلایل مختلف دارای حباب است و این شرایط کار را سخت می‌کند لذا باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای مسکن ملی بهره گرفت.

    مدیرکل بازرسی کردستان افزود: زمین‌های مازاد ادارات را احصا خواهیم کرد و باید برای تحقق اهداف مسکن ملی، در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که این یک تکلیف قانونی است.

    هواسی اضافه کرد: اگر ادارات حاضر به همراهی و همکاری نباشند اراضی به اسم راه و شهرسازی سند می‌خورد و در اختیار مسکن ملی قرار خواهد گرفت.

    وی تاکید کرد: اراضی مازاد ادارات باید ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود.

    هوایی خاطرنشان کرد: جدای از دقت در  مکان‌یابی برای اجرای مسکن ملی، باید تلاش کرد، هزینه‌های آماده‌سازی نیز به حداقل برسد.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو روز گذشته برنامه فشرده‌ای برای تبیین موضوع بازآفرینی شهری با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجی برگزار شده و در این راستا نوسازی بافتهای فرسوده ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *