شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 20508
  • بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان

    بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان

    شرکت معماری یو ان استودیو (UNStudio) با همکاری شرکت طراحی اروپ (Arup) و شرکت محلی هیریم آرکیتکچر (Heerim Architecture) به تازگی از طرح پیشگامانه خود برای چرخ و فلک پارک صلح در پارک جام جهانی سانگام، سئول رونمایی کرد. این پروژه برجسته که توسط دولت متروپولیتن سئول کلید خورده است، بازتعریف مفهوم چرخ و فلک را هدف قرار داده است.

    چشم دوقلو سئول؛ بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان (موبنا)

    ساختار بدون پره چرخ و فلک چشم دوقلو سئول

    چرخ و فلک بدون پره یو ان استودیو که به نام “چشم دوقلو سئول” (Seoul Twin Eye) شناخته می شود، عنصری کلیدی در چشم انداز بلندپروازانه شهرداری سئول برای این شهر محسوب می شود. این چرخ و فلک با دو حلقه متقاطع طراحی شده و با ۱۸۰ متر ارتفاع بلندترین نمونه در نوع خود در جهان خواهد بود.

    طراحی نوآورانه چرخ و فلک چشم دوقلو سئول شامل دو حلقه حامل کابین ها می شود که در درون و بیرون مسیرهای موجود در حلقه ها گردش می کنند. با ظرفیت ۶۴ کابین که هر کدام گنجایش ۲۰ تا ۲۵ نفر را دارد، چرخ و فلک چشم دوقلو سئول ارائه تجربه ای منحصر به فرد برای بیش از ۱۴۰۰ بازدیدکننده به طور همزمان را نوید می دهد. چشم دوقلو سئول ظرفیتی تقریبا دو برابر چرخ و فلک نمادین چشم لندن دارد.

    چشم دوقلو سئول؛ بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان (موبنا)

    چشم دوقلو سئول مشرف به رودخانه هان

    چرخ و فلک چشم دوقلو سئول در نزدیکی رودخانه هان در کنار استادیوم جام جهانی و بر فراز یک مجموعه فرهنگی به ارتفاع ۴۰ متر قرار خواهد گرفت. این مجموعه قرار است میزبان فضاهای نمایشگاهی، سالن نمایش، و فروشگاه های خرده فروشی، غذا و نوشیدنی باشد و تجربه کلی بازدیدکنندگان را غنی تر سازد.

    چشم دوقلو سئول در مجموع با رسیدن به ارتفاع ۲۲۰ متر نه تنها چشم اندازهای خیره کننده از شهر سئول ارائه می کند، بلکه جایگاه خود را به عنوان بلندترین چرخ و فلک بدون پره جهان تثبیت می کند. این پروژه هم راستا با دیدگاه شهرداری سئول برای تبدیل رودخانه هان به مجموعه ای از فضاهای عمومی برای مردم شهر است.

    چشم دوقلو سئول؛ بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان (موبنا)

    افزون بر طرح چرخ و فلک، پیشنهاد یو ان استودیو شامل طرح هایی برای مونوریلی است که ایستگاه مترو را به محل چرخ و فلک متصل می کند و سطح دسترسی را افزایش می دهد. برای افزودن یک لایه جالب توجه دیگر، یک زیپ لاین نیز بخشی از پروژه پیش بینی شده است که سفری هیجان انگیز را برای تکمیل چشم اندازهای جذاب برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

    چرخ و فلک چشم دوقلو سئول با الهام از ساعت نجومی Honcheonsigye که حرکات اجرام آسمانی را در طول زمان به تصویر می کشد، طراحی شده و گواهی بر نوآوری و وحدت است.

    دولت متروپولیتن سئول قصد دارد پس از یک بررسی نهایی توسط وزارت استراتژی و دارایی، ساخت و ساز چرخ و فلک چشم دوقلو سئول را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند. تکمیل پروژه نیز تا سال ۲۰۲۸ برنامه ریزی شده است.

    چشم دوقلو سئول؛ بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان (موبنا)

    چشم دوقلو سئول؛ بلندترین چرخ و فلک دو حلقه جهان (موبنا)

    منبع: موبنا



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *