پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۱۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 17462
  • معاون گردشگری استان همدان گفت: همدان از پنجم تا ۱۱ مهرماه به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری شاهد برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعددی است.
    تاثیر گردشگری بر محیط شهری

    تشکیل صندوق توسعه گردشگری/اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ بااولویت بازسازی

    علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست با معاونان گردشگری ۳۱ استان کشور که در حاشیه ششمین نشست افق تحول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، مقطع کنونی را مهم دانست و افزود: با ایجاد گفت‌وگوی واحد همچنین تعیین نیازها و اهداف مشخص می‌توان جریان‌سازی کرد و نتیجه مورد نظر را گرفت.

    وی به مصوبه محاسبه قبوض گاز تأسیسات گردشگری براساس نرخ خدماتی و هزینه قابل قبول مالیاتی به‌عنوان دو مصداقی اشاره کرد که با جریان‌سازی صحیح موفق به اخذ بالاترین رأی در کمیسیون تلفیق شدند.

    شالبافیان به پیگیری تشکیل صندوق توسعه گردشگری به‌عنوان مطالبه یک دهه فعالان گردشگری اشاره کرد و افزود: ماهیت این صندوق به عمد نهاد غیر دولتی در نظر گرفته شده است و می‌توان از ظرفیت آن در توسعه گردشگری بهره گرفت.

    معاون گردشگری کشور در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت گردشگری اشاره کرد و بر استفاده از این فرصت، تقویت تعامل با نمایندگان مجلس در راستای ایجاد گفتمان مشترک و شفاف‌سازی امور با حضور فعالان بخش خصوصی استان‌ها همچنین پیگیری موردی و ایجاد دلگرمی برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

    وی به اهمیت تمرکز روی حوزه بازاریابی و آموزش اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مورد غفلت قرار گرفته و باید جبران شود و توزیع اعتبارات براساس آن‌ها تغییر کند.

    شالبافیان تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی پیش‌رو از جمله چین، روسیه و دبی، پیگیری جدی دستورالعمل ثبت رویدادها، حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، مکاتبه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶، دیگر مواردی بود که معاون گردشگری مطرح کرد.

    وی همچنین سرمایه در گردش، تحریک تقاضا، به وثیقه گذاشتن پروژه‌ها، امکان تجهیز و بازسازی را به‌عنوان ظرفیت‌های تبصره ۱۸ عنوان کرد و افزود: در تسهیلات اولویت باید به بازسازی داده شود و برای فعالان گردشگری که از گذشته در این حوزه فعالیت داشتند انگیزه لازم ایجاد شود.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *