سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 17519
  • ۱۰۰۰ برج در تهران بر روی گسل ساخته شده‌ است/ ۱۲ هزار پلاک ساختمانی بر روی حریم گسلی/ ممنوعیت ساخت هتل ولنجک در جوار گسل
    رعایت دستورالعمل ساخت‌‌و‌‌ساز در پهنه‌های گسلی الزامی است

    تعیین حریم گسل کرج و شهر‌های واقع درشعاع ۳۰ کیلومتری آن

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورایعالی شهرسازی و معماری گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص تدقیق عرض حریم گسل‌های متداخل با کلانشهر کرج و تعیین پارامتر‌های مهندسی آن را استماع و تصویب کرد.
    معاون شهرسازی و معماری در ابلاغیه‌ای با تاکید بر اینکه وزارت کشور از طریق استانداری‌های کشور اتخاذ تدابیر لازم برای رفع خطر از ساختمان‌های موضوع فراز “الف” مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۱ را که بر روی پهنه گسل واقع شده اند در اولویت اقدام قرار دهد، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نسبت به تبیین پارامتر‌های مهندسی طراحی سازه در پهنه‌های گسلی برای جامعه مهندسین اقدام کند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تکمیل دستورالعمل ساخت وساز در پهنه‌های گسلی پارامتر‌های مهندسی لازم را برای شهر‌های تهران و مشهد حداکثر طی دو ماه آتی و برای سایر شهر‌های دارای حریم گسل تدقیق شده در اسرع وقت به دبیرخانه شورایعالی اعلام کند.



    مطلب پیشنهادی

    ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها

    ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها

    ساختمان‌های منفعل نسبت به ساختمان‌های معمولی ۹۰ درصد انرژی کمتری برای گرمایش و سرمایش مصرف می‌کنند و به‌طور قابل‌توجهی راحت‌تر از خانه‌های ساخته‌شده سنتی هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *