پنجشنبه , ۴ تیر ۱۴۰۵ - ۳:۳۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 21891
  • واگذاری مدیریت شهری به شهروندان؛ بودجه‌ریزی منطقه‌محور، کلید عدالت شهری است
    چرخ لنگ مدیریت آلودگی هوا

    تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا؛ ۲۲ ایستگاه هواشناسی هشدار دادند!

    شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شاخص آلودگی هوا در این کلانشهر به عدد ۱۴۷ رسیده که نشان از وضعیت قرمز و خطرناک برای سلامتی شهروندان دارد.

    بر اساس اطلاعات موجود، ۲۲ ایستگاه از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تهران در وضعیت قرمز قرار دارند و بیشترین میزان آلودگی مربوط به ایستگاه سرخه‌حصار در منطقه ۱۳ با شاخص آلودگی ۱۸۵ است.

    این وضعیت هشدارآمیز باعث شده تا به سالمندان، بیماران قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه شود از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و در صورت امکان در منزل بمانند.

    آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری، پایتخت‌نشینان ۱۹ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها را تجربه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

    171686616

    این وضعیت نگران‌کننده نیازمند توجه جدی مسئولان و اتخاذ تدابیر فوری برای کاهش آلودگی هوا در تهران است.

    کارشناسان معتقدند که اجرای طرح‌های جامع و پایدار، توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش تردد خودروهای شخصی و کنترل صنایع آلاینده می‌تواند به بهبود کیفیت هوای تهران کمک کند.

    تا زمانی که اقدامات جدی و موثری در این زمینه انجام نشود، شهروندان تهرانی همچنان با خطر جدی آلودگی هوا دست و پنجه نرم خواهند کرد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح جدید بلندمرتبه‌سازی تهران روی میز بررسی؛ ساخت‌وسازها با الگوی تازه دنبال می‌شود

    طرح جدید بلندمرتبه‌سازی تهران روی میز بررسی؛ ساخت‌وسازها با الگوی تازه دنبال می‌شود

    برزن نیوز: محمد سرلک، مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران، با تشریح آخرین …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *