پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 11470
  • رابطه مستقیمی بین رونق شهر و فرهنگ شهروندان وجود دارد
    رابطه مستقیمی بین رونق شهر و فرهنگ شهروندان وجود دارد

    توجه به پاتوق های شهری چه اهمیتی دارد؟

     یک شهر زمانی زیست‌پذیر است که بتواند به نحو مطلوب به رفع نیازهای شهروندانش پاسخ دهد، شهر زیست پذیر شاخصه‌‎ها و مؤلفه‌های متفاوتی دارد، اما به طور کلی ساکنان یک شهر باید از زندگی در محل سکونت خود رضایت داشته باشند.

    وی افزود: توجه به لزوم تامین امنیت یک شهر در ابعاد متفاوت و مختلف اجتماعی، کالبدی و مدیریتی قابل توجه و بررسی است.

    این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: شهرداری نقش بسزایی در تأمین امنیت فضاهای شهری دارد و بهتر است مدیریت شهری برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز از مشارکت اجتماعی و عمومی استفاده کند.

    مؤمنی با اشاره به اهمیت چگونگی طراحی فضاهای شهری، تصریح کرد: بهتر است در طراحی فضاهای شهری به منظور ارتقای سطح امنیت افراد، به وضع پاتوق‌ها و کاربری‌های تجاری بیشتر توجه شود تا حضور شهروندان در ساعات مختلف شبانه روز در چنین فضاهایی فراهم شود.

    وی عنوان کرد: وجود المان‌ها یا مکان‌های شناخته شده در شهر موجب احساس امنیت شهروندان، گردشگران و رهگذران می‌شود؛ در همین حال فضاهای رها شده در شهر که بستر خوبی برای شکل‌گیری پاتوق‌های ناامن است، میزان امنیت فضاهای شهری را کاهش می‌دهد.

    این کارشناس شهرسازی گفت: فقدان حس امنیت در فضاهای شهری و نبود توجه کافی مدیران شهر به ساماندهی این فضاها زمینه‌ساز ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی است و زیست پذیری شهرها را تحت تأثر قرار می‌دهد.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *