شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 20590
  • خطر خرید خانه «بی‏‏‌تاییدیه»
    تدوین دو سند مهم درحوزه ساختمان و معماری و شهرسازی

    حرکت مدیریت شهری به سمت شهری ایمن

    علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در گفت‌وگو با ایران آنلاین، ایجاد سرفصلی تحت عنوان ایمنی و مدیریت بحران در برنامه بودجه سال آینده شهرداری توسط ششمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران را اقدامی پیشرو و مطلوب خواند و گفت: در لایحه بودجه این دوره از شورای شهر افزایش بودجه بخش ایمنی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است که شامل تمامی حوزه‌های ایمنی شهرداری تهران از جمله ایمنی گودهای پرخطر و رها شده، ایمنی و مقاوم‌سازی لرزه‌ای پل‌های شهر تهران، ایمن‌سازی بازارها، ایمن‌سازی ساختمان‌های ملکی شهرداری و غیره می‌شود.

    وی با بیان اینکه برخی از بازارهای شهر تهران ناایمن هستند، عنوان کرد: متاسفانه در بودجه عمومی دولت برای بخش ایمنی سرفصلی تعریف نشده است و نسبت به بودجه ایمنی کم‌لطفی‌هایی را شاهد هستیم و اغلب بودجه کشور به پسابحران تخصیص داده می‌شود که خسارت به سیل‌زده‌ها و زلزله‌زدگان از این قبیل است.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز حتی یک بند به طور عام به حوزه مدیریت بحران اختصاص داده نشده است، گفت: خوشبختانه در این موضوع شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران گام‌های موثرتری را برداشته‌اند.

    نصیری کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه آمادگی بحران را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری خواند و اظهار کرد: در این حوزه در برخی سنوات برون‌سپاری‌هایی روی داده و بعضی از ماشین‌آلات نیز دچار فرسودگی شده‌اند که جایگزینی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

    وی افزود: متاسفانه در حوزه تجهیزات و امکاناتی همچون تجهیزات آواربرداری، شهر دچار یک عقب افتادگی جدی است، در بخش تجهیزات مقابله با سیل نیز کمبودهایی وجود دارد و اقلام موجود در انبارهای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم نیاز به بازبینی و شارژ دارند که تمامی این موارد باید مورد توجه قرار گیرد و برای رفع موانع بودجه کلان در نظر گرفته شود.

    نصیری با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از شهر تهران زیرساخت کانال‌های هدایت کننده آب‌های سطحی را ندارد، گفت: ۸۰ درصد باقی مانده که دارای زیرساخت هستند، نیازمند تعمیر و نگهداری است که بودجه و اعتبارات کلان می‌طلبد.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌ها در بحث نگهداشت به ویژه در زیرساخت‌های مهم شهری آنگونه که باید هزینه نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از توجه‌ها به ایجاد و افتتاح پروژه‌ها متمرکز شده، این در حالی است که شهر به سهم نگهداشت و پرداخت سالانه این هزینه نیاز دارد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *