سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 2720
  • اندیشکده شهر
    اندیشکده شهر

    راه اندازی اندیشکده شهر ذیل معاونت شهرسازی ومعماری وزارت راه و شهرسازی

    محمد امیدواریان عضو هیئت اجرایی و هماهنگ کننده ستاد استانی اندیشکده شهر، در گفتگو با خبرنگار برزن نیوز از راه اندازی اندیشکده شهر ذیل معاونت شهرسازی ومعماری وزارت راه و شهرسازی با حمایت ویژه و راهبری معاون محترم شهرسازی و معماری جناب آقای دکتر ایزدی خبر داد. وی در خصوص اهداف راه اندازی این اندیشکده در استانها و شهرستان ها گفتند؛ در راستای استفاده از خرد جمعی و رویکرد مشارکت پذیری در جامعه تخصصی و دانشگاهی پویش اندیشکده شهر با هدف اندیشه ورزی در ۵ محور آغاز به فعالیت کرده است که به شرح ذیل می باشد:

    محورهای موضوعی پیشنهادی در راستای هدف اندیشکده شهر:
    ۱٫ شناسایی مسائل و مشکلات جاری شهرهای ایران
    ۲٫ ارزیابی و آسیب شناسی سیاستهای توسعه شهری در چند دهه گذشته؛
    ۳٫ ارزیابی و آسیب شناسی اسناد طرح های توسعه و عمران شهری؛
    ۴٫ ارزیابی و آسیب شناسی نظام مدیریت و اجرای طرح های توسعه و عمران ؛
    ۵٫ ارزیابی و آسیب شناسی نظام پایش، نظارت و کنترل طرح های توسعه و عمران ؛
    یکی از اساسی ترین اهداف این اندیشکده در استان ها استفاده از ظرفیت فراموش شده بازوان علمی و فعالین این حوزه می باشد که نقش اساسی دیده بانی در شهر ها را ایفا میکنند. که کاملا به صورت مستقل و دغدغه مند با رویکرد تخصصی در مسائل شهری مشغول به فعالیت هستند.
    با توجه به اهمیت مسئله و پیشنهادات مطرح شده در گروه دبیران اجرایی اندیشکده و موافقت همراه همیشه با تدبیر و امید بخش این حوزه جناب آقای دکتر ایزدی معاون محترم شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی این اندیشکده با همان رویکردی که در مرکز فعالیت میکند در استان ها مشغول به فعالیت شوند.
    امیدواریان در خصوص برخی از ضوابط این اندیشکده به موارد ذیل اشاره کردند:
    ۱٫ رویکرد ایجاد اندیشکده مبتنی بر دغدغده های شهری هر فرد یا گروه در راستای احیا روحیه خرد جمعی و مشارکت پذیری می باشد و همواره حمایت های معنوی و هماهنگی های لازم در راستای ایجاد این رویکرد از سوی اعضای گروه اجرایی همراه این گروه ها خواهد بود.
    ۲٫ کلیه اهداف و برنامه ها در راستای مرامنامه و سیاست اجرایی ستاد مرکزی می باشد

    ایشان در پایان با اشاره به این که با توجه به آغاز حرکت این قطار با رویکرد بسترسازی امید در بین متخصصین همه با هم در برنامه ریزی و ریل گذاری این حرکت تدبیر کنیم .
    عضو هیئت اجرایی اندیشکده شهر از کلیه متخصصین، صاحب نظران و علاقمند به مسائل شهر دعوت کردند به این اندیشکده بپیوند و اضافه کردند در همین راستا از کلیه سروران علاقه مند به پیگیری مسائل شهری مرتبط با صورت جلسه دبیران اجرایی دعوت به عمل می آید ضمن معرفی خود در راستای ایجاد این اندیشکده در استان و شهرستان خود با تشکیل جلسات مجازی در گام اول(آشنایی بیشتر) و در گام بعدی در استان مربوطه جلسات حضوری و ارائه پیشنهادت مربوط در در خصوص محور های فوق الذکر در این حوزه اقدام نمایند.



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *