چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 1327
  • زیرگذری بی گذر

    زیرگذری بی گذر

     

    برزن نیوز: یکی از پروژه­های عمرانی شهر جدید اندیشه که قدمتی دیرینه در این شهر داشته و به تعبیر اهالی ادبیات، سر چندین شهردار و رییس شرکت عمران و اعضای شورای شهر را خورده است، زیرگذری است که ضلع شرقی اندیشه را به جاده­ی شهریار-کرج متصل و تردد میان شهر جدید و کرج را تسهیل می­کند.

     

    از زمان آغاز به کار این پروژه قریب به پانزده سال می­گذرد اما گویی گره­ای غریب بر بخت این زیرگذر افتاده و مانع عملیاتی شدن آن می­شود. در اینجا قصد ریشه­یابی مشکلات یا آسیب­شناسی تاخیر در اجرای این پروژه و یا مرور اقدامات انجام شده و نشده را نداشته و مختصرا طبق نظرات مسئولین امر، مهمترین علت تاخیر را عدم رضایت مالکین اراضی معادن شهر قدس که ضلع شرقی زیرگذر و قسمت­هایی از ساختمان آن در این اراضی واقع می­شود جهت واگذاری اراضی برای انجام عملیات عمرانی ذکر می­نماییم؛ اما لازم به ذکر است که این زیرگذر تا کنون بارها ملعبه­ی دست نامزدهای انتخاباتی شورای شهر به عنوان وعده­ی بعید بعد از انتخابات بوده و همواره جزو اهداف اولویت­ دار و قول های مسوولین شهرداری و شرکت عمران این شهر جهت افتتاح و بهره برداری در ایامی همانند دهه فجر، هفته دولت و… قرار گرفته و به یکی از خاطرات و تصویرهای ذهنی شهروندان این شهر تبدیل شده است.

    قطعا به بهره برداری رسیدن این زیرگذر که در بدو تولد، فرسوده خواهد بود از مطالبات مهم مردم اندیشه است. اما خبرهای جدید که این بار نیز همانند دفعات قبل، امیدوار به تحقق آنها هستیم، تلاش مجدانه­ی شرکت عمران شهر جدید اندیشه جهت بهره­برداری از این پروژه در هفته­ی دولت می­باشد.

    امیدواریم شروع شهریور ۹۶ آغازی بر پایان انتظاری به قدمت یک شهر جدید برای افتتاح زیرگذر فاز ۴ اندیشه باشد و شاهد باشیم که این پروژه از مصادیق شعر زیر واقع نگردد:

    تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد

    دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *