شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 16930
  • ساخت صنعتی مسکن در قوانین ما مغفول مانده است
    ساخت صنعتی مسکن در قوانین ما مغفول مانده است

    ساخت صنعتی مسکن در قوانین ما مغفول مانده است

    جهانگیر الیاسی در جلسه کارگروه مسکن برنامه هفتم استان کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت مسکن به منظور حل این مشکلات پیشنهاداتی ارائه داد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان  گفت: برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده مصالح ساختمانی که متاسفانه به سرعت دارد بالا می‌رود و در هزینه تمام شده مسکن بسیار پررنگ است می‌توان در قانون برنامه هفتم بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را به بخش مسکن برای تامین مصالح ارزان قیمت اختصاص داد.

    او با اشاره به اینکه صنعتی سازی در حوزه مسکن تاکنون مغفول مانده پیشنهاد کرد، در قانون برنامه هفتم صنعتی سازی ساختمان و استفاده از تجربیات در این خصوص گنجانده شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه گفت: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند از تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی و مهاجرت به حاشیه شهر‌ها جلوگیری کند، افزایش امکانات و خدمات در روستا‌ها بادرنظرگرفتن طرح‌های تشویقی ست که از رشد بی رویه بافت‌های ناکارآمد شهری ناشی از مهاجرت روستانشینان به شهر‌ها جلوگیری خواهد کرد.

    او از دائمی کردن بعضی از قوانین بودجه سالانه همچون بحث تهاتر زمین با پیمانکاران به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات برای طرح در لایحه قانون برنامه هفتم یاد کرد و گفت: بحث تهاتر، پتانسیل خوبی است برای متقاعد کردن پیمانکاران حوزه راه و مسکن در راستای عقد قرارداد و ادامه پروژه‌های در حال انجام.

    الیاسی در پایان گفت: تشکیل صندوق ملی بازآفرینی نیز از جمله پیشنهاداتی است که اگر در قانون برنامه هفتم گنجانده شود، پشتوانه خوبی برای عملیاتی نمودن طرح‌های باز آفرینی شهری است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *