شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 14532
  • ساماندهی حاشیه‌نشینی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است
    ساماندهی حاشیه‌نشینی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است

    ساماندهی حاشیه‌نشینی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است

    محمد آیینی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهری استان اردبیل که در شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد با اشاره به بازدید از چندین نقطه حاشیه‌نشین اردبیل اظهار کرد: ساماندهی جدی حاشیه‌نشینی در شهرهای کشورمان جزو اقدامات اولویت‌دار و مهم دولت سیزدهم است.

    وی افزود: یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار دولت در حوزه شهری، فعال‌سازی مجدد ستاد بازآفرینی در شهرها و استان‌ها است که در این حوزه پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد.

    معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: از مسؤولان استان اردبیل تقاضا دارم در اسرع وقت و به شکل منظم، ستاد بازآفرینی شهری در کلیه مناطق استان فعالیت خود را با جدیت تمام آغاز کنند.

    آغاز اجرای طرح «توسعه و تحول اجتماعی محلات»

    آیینی بیان کرد: طرحی توسط نهادهای غیردولتی و مردمی به نام «توسعه و تحول اجتماعی محلات» در سراسر کشور آغاز شده است که در آینده نزدیک شاهد تحولات بسیار مثبتی خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: در طرح ملی «توسعه و تحول اجتماعی محلات» محله‌های شهرها با بررسی کارشناسی بین نهادهای غیردولتی و مردمی تقسیم شده و در حوزه بهداشت، سلامت، اشتغال‌زایی و عمران محلات معین فعالیت خواهند داشت.

    معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: محلات مختلفی از اردبیل در طرح «توسعه و تحول اجتماعی محلات» لحاظ شدند که در آینده نزدیک تأثیرات مثبت این اقدامات توسط مردم عزیز این محلات اردبیل احساس خواهد شد.

    آیینی اظهار کرد: در ۴۶ شهر سطح کشورمان ۳۴ هزار بافت تاریخی و فرهنگی داریم که برای حفظ تمدن و تاریخ کشورمان باید به این بناها توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *