شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۱۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 14530
  • شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    تسهیلات بافت فرسوده برای ۲۵ هزار واحد پرداخت می شود

    محمد آئینی اظهار کرد: استان ها تا پایان سال و به شکل رقابتی فرصت جذب این تسهیلات را دارند و از طریق بانک ها با نرخ سود ۹ درصد تا ۸۰ میلیون تومان و مابقی با ۱۸ درصد سود تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات را شاهد خواهیم بود.

    وی خاطرنشان کرد: برای سازندگان بنا به شکل عادی سقف تسهیلات تا ۱۴۰ میلیون تومان، سازندگان حرفه ای ۲۰۰ میلیون تومان و استفاده کنندگان از فناوری های نوین سقف پرداخت تسهیلات تا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: ساکنان محدوده بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی حق بهره مندی از این تسهیلات ارزان قیمت را دارند که انتظار می رود تا پایان سال همه این منابع جذب شود.

    آئینی گفت: در یک سال آینده ۴ هزار واحد در محلات هدف در شهر اردبیل نوسازی و بهسازی می شوند که قرار شد شهرداری اردبیل تخفیفات ویژه ای برای متقاضیان ارائه کند.

    وی بیان کرد: در قالب نهضت ملی مسکن ساکنان محلات سیزده گانه اردبیل با بهره مندی از مزایای این طرح در همان محل سکونت می توانند سرپناه خود را مقاوم سازی و بهسازی کنند که این طرح برای اولین بار در کشور در اردبیل اجرایی خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری میراث فرهنگی برای اصلاح و تعدیل ضوابط ساخت و ساز در بافت های تاریخی خبر داد و تصریح کرد: انتظار می رود مشوق هایی برای سازندگان و سرمایه گذاران در بافت تاریخی فراهم آید تا در ۲۴ هزار هکتار بافت تاریخی کشور حرکت های بهتر و روبه جلویی را شاهد باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *