چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 2395
  • سد کوچه پارکینگ اختصاصی
    سد کوچه پارکینگ اختصاصی

    سد کوچه با عنوان پارکینگ اختصاصی + عکس

    کلان شهر تهران همیشه از نبود فضای پارک رنج برده است و صاحبان ماشین بیش از آن که نگران ترافیک مسیر مورد نظر باشند، بیشتر نگران فضایی برای پارک خودرو های خود هستند. اما چند روز گذشته خبرنگار تیتر شهر با عبور از یک خیابان، به کوچه ای برخورد که شاید با کوچه های همجوار خود تفاوت های فاحشی داشته باشد.

    کوچه

    هنگامی که در کوچه ایرانشهر قدم میزنی به ادارات مختلفی بر میخوری که زیر مجموعه مدیریت شهری است. اما در این میان به کوچه مینوشهر خواهید رسید که اجازه پارک برای هیچ کسی جز کارکنان آن مجموعه وجود ندارد. وقتی با متصدی امور پارکینگ صحبت میکنی، می گوید این ماشین ها مربوط به افراد خاصی است که در مجموعه کمیسیون ماده ۵ مشغول هستند. اما با راهنمایی و رانندگی توافق شده است که می توانند از این کوچه به عنوان پارکینگ اختصاصی استفاده بشود.

    سد کوچه پارکینگ اختصاصی

     

    به معنای دیگر در کوچه ای که سندش به نام کسی نیست، شهروندان از پارک در آن محروم هستند. زیرا کمیسیون ماده پنج با وجود داشتن پارکینگ، با راهنمایی رانندگی برای تملک کوچه توافق کرده است. در این خصوص دو سوال پیش می آید. یکی آن که آیا راهنمایی و رانندگی می تواند این اجازه را برای نهادهای خاص صادر کند و دیگر اینکه آیا گرفتن بخشی از خیابان که حق همه شهروندان است از منظر شهری سوال برانگیز نخواهد بود؟



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *