جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 1817
  • شش مرز تعادل اقلیمی و فروپاشی جهان
    شش مرز تعادل اقلیمی و فروپاشی جهان

    سرویسی جدید از گوگل برای مشاهده رشد الگوی بافت شهری

    برزن نیوز: گوگل (Google) شرکتی با سهامی عام است که در زمینه جستجوی اینترنتی و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس و ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد. گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است. هدفی که تاکنون به بهترین وجه محقق شده و این سرویس علاوه بر ارائه موتور جستجوگری فراگیر و بسیار قوی، توانسته است با اضافه نمودن  نرم افزارهای مختلف و فعالیت در دیگر شاخه­های فعال از جمله پزشکی، نظامی، تجاری، ترابری و…. بازارهای تجاری دنیا را تسخیر و به نوعی به شرکتی پایه­ای و برتر در دنیای مدرن تبدیل شده و هر روز با ارائه نوآوری­های جدید این موقعیت را تثبیت می­کند.

    گوگل با استفاده از نرم­افزاهای مانندGoogle Earth و اکستنشن­های و وب جی­ای­اس­های وابسته به آن مانند Time Lapse- Flash Earth – Google Map و… توانسته است در حوزه ترابری حرف اول را بزند و ناوگان حمل و نقل در جهان را در اختیار بگیرد.

    یکی از این سرویس­ها که به صورت وب خدمات ارائه می­دهد، به طور تخصصی تغییرات انسان­ساخت بخصوص شهرسازی هرمنطقه از کره زمین را بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ نشان می دهد، یعنی به عبارتی این  سرویس جدید گوگل برای مشاهده رشد الگوی بافت شهری مناسب است و بیشتر شهرهای ایران را نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهده است. این نرم افزار   «Time Lapse»به معنی “مرور زمان”نام دارد و در زیر لینک اتصال مستقیم به آن آورده شده است.

    https://earthengine.google.com/timelapse



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *