دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 3427
  • شهر، سرمایه ای عمومی و متعلق به تمامی آحاد مردم است/ حضور سرمایه گذاران، به منزله فرصتی برای توسعه استان قلمداد شود
    شهر، سرمایه ای عمومی و متعلق به تمامی آحاد مردم است/ حضور سرمایه گذاران، به منزله فرصتی برای توسعه استان قلمداد شود

    شهر، سرمایه ای عمومی و متعلق به تمامی آحاد مردم است/ حضور سرمایه گذاران، به منزله فرصتی برای توسعه استان قلمداد شود

    سید بیوک موسوی در مراسم افتتاح پاسگاه انتظامی مشترک شهرداری، اولین سرای محله، اولین آب نمای موزیکال، تاکسی اینترنتی و تخریب ۱۳پلاک باقیمانده پروژه سبزه میدان، از حمایت، همراهی و نظارت مجموعه استانداری زنجان در خصوص ایجاد تحول در محیط های شهری خبر داد و اظهار کرد: هر یک از شهرداران و اعضای شورا که با آراء مردم انتخاب می شوند، باید مورد حمایت و همراهی قرار گیرند؛ به طوری که باید بدون ایجاد موانع، اجازه داد مدیران و اعضای شوراها، قدرتمندانه و با اقتدار برای ۴ سال برنامه ‌ریزی و کار کنند.
    وی با اشاره به اینکه مجموعه استانداری با شهرداری ها و تمامی دستگاه های اجرایی، تعامل حمایتی و نظارتی خواهد داشت، افزود: شهرداری، کارها و خدمات فراوانی دارد، اما تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی و شهری، بقیه اقدامات را نیز تحت الشعاع قرار می دهد که این امر، برازنده شهر نیست و موجب سلب اعتماد عمومی و بر هم خوردن آرامش شهروندان می شود.
    این مقام مسئول همچنین ایجاد ارتباط دو سویه میان شهرداری با سایر دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: باید با در کنار هم بودن، مشکلات را به یکدیگر گوشزد کرد و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم، اندیشیده شود.
    موسوی با بیان اینکه تمامی اقدامات و خدمات شهری و مدیریت این اقدامات، از ماموریت های شهرداری به شمار می آید، ادامه داد: تولید ثروت و درآمدزایی برای شهر، از مهمترین وظایف شهرداری است و همه مردم نیز باید در این راستا به شهرداری کمک کنند.
    معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه به دلیل جامعیت خدمات، وظایف و مسئولیت های گسترده و فراگیر شهرداری ها، باید شهرداران و مدیران در کنار رشته هایی از قبیل عمران، معماری و شهرسازی با تخصص هایی همچون جامعه شناسی، بازرگانی و اقتصاد شهری نیز آشنا باشند، خاطر نشان کرد: شهرداران متخصص باید بتوانند با افزایش ثروت و درآمدهای شهری، فراهم سازی زمینه کسب و کار و تسهیل در حضور سرمایه گذاران جهت اجرای پروژه های شهری، موجب تحول و توسعه شهرها شوند.
    موسوی از شهرداران شهرهای استان خواست حضور سرمایه گذاران را به منزله فرصتی برای توسعه استان تلقی نمایند و گفت: باید موانع اداری را برای حضور سرمایه گذاران و توسعه استان برطرف نمود.
    وی برون سپاری برخی خدمات شهرداری ها را مطلوب دانست و گفت: با چابک ‌سازی فعالیت ها می توان انجام سایر امور را تسهیل و بهتر نمود، اما در این میان باید رعایت حقوق کارگران و افراد مورد توجه جدی قرار گیرد و تصمیمات اتخاذ شده باید با قدرت عملیاتی شود و مسائل با ریشه‌یابی دقیق و در آرامش برطرف گردد.
    این مقام مسئول ادامه داد: باید با دقت و نظارت جدی در اجرای دقیق قوانین شهری، از بروز تبعیض و بی ‌عدالتی جلوگیری شود تا این موارد به موضوعات امنیتی در استان تبدیل نشود و رضایتمندی شهروندان و آرامش شهرها با مخاطره مواجه نگردد.
    موسوی استفاده از همه افکار و اندیشه ها در مدیریت شهری را ضروری دانست و تاکید کرد: تبدیل شهرها به محیط های آرام، سالم و با نشاط برای زندگی بهتر مردم در کنار استفاده از نظرات تمامی مدیران توانمند و اندیشمندان استان، فارغ از در نظر گرفتن جریانات سیاسی، به نوعی به منزله رعایت حقوق شهروندی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
    وی در زمینه ارائه خدمات به گروه ها و هیات های مختلف فرهنگی و مذهبی، تاکید کرد: باید در اشاعه موضوعات آئینی و معنوی، همت و اهتمام لازم، وجود داشته باشد و اگر ارائه خدمات انجام می شود، باید برای عموم مردم و تمامی هیات های مذهبی به صورت یکسان ارائه شود



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *