جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 18535
  • بودجه موردنیاز برای خرید آپارتمان نقلی
    شیفت مستاجرها به آپارتمان‌‌‌های مسن

    شیفت مستاجرها به آپارتمان‌‌‌های مسن

    از سوی دیگر برخی دیگر از مستاجرها به دلیل رشد اجاره‌‌‌بها و ناتوانی از تامین هزینه‌‌‌ها در این بخش، نه‌تنها ناچار به مهاجرت به مناطق پایین‌‌‌تر شده‌‌‌اند بلکه برای آنکه بتوانند واحدی با اجاره‌‌‌بهای مناسب‌‌‌تر پیدا کنند، جست‌و‌جوی خود را به واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر از ۱۵ سال محدود کرده‌‌‌اند. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط اجاره‌‌‌بهای این واحدهای مسکونی حول و حوش ۱۰ تا ۲۰‌درصد کمتر از واحدهای مسکونی نوساز یا با عمربنای کم است. با این حال، اجاره‌‌‌بهای واحدهای مسکونی مسن که موجر اقدام به بازسازی فضای داخلی آپارتمان کرده است فاصله کمتری با نرخ اجاره آپارتمان‌‌‌های کم‌‌‌سن و سال دارد.

    پیش از این و در شرایط معمول بازار مسکن، متقاضیان عمده واحدهای مسکونی مسن در بازار اجاره افرادی بودند که قصد سکونت در آپارتمان‌‌‌های متراژ بالا با اجاره‌‌‌بهای حول و حوش واحدهای کوچک‌تر اما نوساز داشتند. در دو سال اخیر نیز به دنبال رشد قابل‌توجه اجاره‌‌‌بها، مستاجرها سعی کردند با اجاره واحدهایی که یک یا دو مورد از امکانات معمول مانند پارکینگ یا انباری ندارد یا در طبقات سوم و چهارم بدون برخورداری از آسانسور قرار دارد، قدرت خرید خود را در این بازار با سطوح اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی منطبق کنند. امسال اما پدیده روی آوردن به آپارتمان‌‌‌های مسن در بازار اجاره به آخرین سنگر مستاجرهای با سطح درآمد محدودتر تبدیل شده است.

    9 copy

    دنیای اقتصاد


    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *