شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 15228
  • صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی بدون معارض تسهیل می‌شود
    صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی بدون معارض تسهیل می‌شود

    صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی بدون معارض تسهیل می‌شود

    علیرضا فخاری گفت: مقرر شده است صاحبان املاک و ساختمان‌های اداری در اراضی تصرفی بدون معارض با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

    فخاری به رفع موانع اراضی مشکل‌دار با اجرای قانون جدید اشاره کرد و گفت: در اجرای قانون جدید چگونگی برخورد با اراضی تصرفی متعلق به دولت که بر اساس مصوبات جاری در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، آیین نامه تهیه شده و سیر مراحل تصمیم در هیات دولت طی خواهد شد که به محض تهیه آیین نامه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن می گوید: قانون جدید این امکان را فراهم می‌کند تا اراضی که قبل از سال ۱۳۹۴ در تصرف قرار گرفته و تحت عنوان پروژه‌های صرفاً مسکونی ساخته شده با پرداخت مبالغی بر اساس جداول منطقه‌ای و قیمت مربوط به عنوان کار کارشناسی، تعیین تکلیف شود.

    فخاری گفت: با اجرای این قانون وضعیت مردم و اراضی که در تصرف دارند، مشخص شده و علاوه بر حل مشکلات مردم در این زمینه دولت هم می‌تواند اراضی که در گذشته به هر دلیل ممکن در اختیار نداشته، از این طریق تعیین تکلیف کند.

    او در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت نیز گفت: از ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار ثبت نامی در این شهرستان تاکنون ۲ هزار خانوار واجد شرایط شناسایی شده‌اند.

    فخاری می گوید: سهمیه شهرستان سردشت از طرح نهضت ملی مسکن ساخت سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است که ۴۰ هکتار زمین برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت شناسایی شده تا در اجرای طرح به کارگیری شود، گفت: الحاق اراضی به محدوده، اعطای سند به مساکن ساخته شده در اراضی دولتی و حل مشکلات تعاونی‌ها از مسائل مورد پیگیری مردم این شهرستان است که با جدیت دنبال می‌شود.

    فخاری گفت: حضور در شهرستان سردشت منجر شد تا از نزدیک در جریان مسائل قرار بگیریم و پیگیری موارد نیز در اولویت خواهد بود.



    مطلب پیشنهادی

    برای خرید خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

    برای خرید خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

    در شوش، ملکی کلنگی با ۴۰۰ مترمربع زیربنا، ۱۴۰ میلیارد تومان و درکه، خانه‌ای کلنگی با ۱۰۶۶ مترمربع زیربنا، ۸۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. در تهرانپارس نیز ملکی کلنگی با ۲۰۰۰ مترمربع زیربنا ۱۸۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *