چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 1225
  • صنایع دستی در خدمت گردشگری

    صنایع‌دستی و سوغات از ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر است

    رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: صنایع‌دستی و سوغات یکی از ظرفیت‌های مهم تبریز در معرفی پتانسیل های فرهنگی و جذب گردشگر است.

    به گزارش برزن نیوز نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرام دبیری ضمن بازدید از نمایشگاه دومین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان در جریان روند برپایی این نمایشگاه قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال با برگزاری این نمایشگاه ها گوشه‌هایی از توانمندی‌ها و پتانسیلهای فرهنگی و تاریخی کهن شهر تبریز به نمایش عمومی گذاشته شد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به شعار سال «اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح کرد: حمایت از تولید ملی یکی از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است که مورد توجه شهرداری و شورای شهر تبریز در مدیریت شهری قرار گرفته است .

    براساس این گزارش، در نمایشگاه صنایع دستی شهرداری منطقه ۶ تبریز، که با ارائه آثاری در رشته های خیاطی، گلدوزی، گل های نقره، سرمه دوزی، منبت، آینه کاری، طراحی روی چهره، پرورش گل و گیاه، شمع سازی، هلال احمر، کارگاههای آموزش شهروندی و… در فضای سر پوشیده پارک رضوان شهرک امام خمینی (ره) برگزار می شود، بیش از ۱۳۰ هنرمند، صاحبان مشاغل، کارگاه های خانگی و زنان هنرمند و سرپرست خانوار به معرفی و عرضه آثار خویش می پردازند.

    دومین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، هنری و غذایی رضوان از ۲۵ تیر تا ۵ مرداد سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل فضای سرپوشیده موزه فوتبال آذربایجان در پارک رضوان شهرک امام برگزار شده و به دلیل استقبال و تقاضای بالای مردم هنردوست و گردشگران کهن شهر تبریز از شهردار محترم کلانشهر تبریز تا پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه جاری تمدید شد.

    در کنار این نمایشگاه خدمات گریم کودکان، ارائه غذاهای سنتی و مسابقه برای کودکان و نوجوانان و همچنین اجرا برنامه توسط گروه های هنری اجرا می گردد.

    گفتنی است، شهرداری منطقه ۶ کلانشهر تبریز با وسعتی بالغ بر ۷ هزار و ۴۳۱ هکتار از لحاظ جغرافیایی حدود یک سوم از سطح شهر تبریز را شامل می شود که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر، را تحت پوشش قرار می دهد.

    این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر ورودی زمینی شمال غرب تبریز، ورودی مسیر هوایی و نیز مسیر ریلی، از اهمیت و جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مسافران ایفا می کند.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    ۳ دیدگاه

    1. ممنون از آموزش هایی که
      قرار می دهید

    2. ممنون از سایت خوبتون.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *