دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 3255
  • صنعت فعالیتهای تفریحی در فضای باز، قوی تر از صنعت معدن ایالات متحده
    صنعت فعالیتهای تفریحی در فضای باز، قوی تر از صنعت معدن ایالات متحده

    صنعت فعالیتهای تفریحی در فضای باز، قوی تر از صنعت معدن ایالات متحده

    صنعت فعالیتهای تفریحی فضای باز در سال ۲۰۱۶ سریع تر از سایر بخش های اقتصاد ایالات متحده رشد کرده است.

    به گزارش سنیا فونز: “براساس گزارش اداره تحلیل اقتصادی(BEA)که چهارشنبه گذشته منتشر شد، صنعت فعالیتهای تفریحی در فضای باز، ۲ درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را در سال ۲۰۱۶  به خود اختصاص داده است.

    فعالیت های تفریحی در فضای باز به گذران اوقات فراغت در خارج از منزل مربوط می شود که اغلب در محیط های طبیعی یا نیمه طبیعی خارج از شهر انجام می پذیرد. از جمله این فعالیت ها می توان به مسابقات ماجراجویی، فستیوال ها، کوهنوردی، دوچرخه سواری، کمپینگ، قایقرانی، غواصی، گلف، ماهی گیری، پیاده روی، شکار، صخره نوردی، قایقرانی،اسکی، طبیعت گردی، سوارکاری و … اشاره کرد.

    به گفته فونز، این اولین تلاش برای اندازه گیری نقش اقتصادی صنعت فعالیتهای تفریحی در فضای باز است و داده های جدید به برخی مقایسه های جالب کمک می کند. به عنوان مثال، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده  که سهم این صنعت در اقتصاد امریکاست، حدود  ۲۷ برابر بودجۀ وزارت کشور است.

    رشد اقتصادی این صنعت نرخ ۳٫۸ درصدی را نشان می دهد، درحالی که کل اقتصاد امریکا در سال ۲۰۱۶ شاهد رشد ۲٫۸ درصدی بوده است. فعالان محیط زیست خاطر نشان می کنند، ۳۷۴ میلیارد دلار درآمد این صنعت طی سال ۲۰۱۶ حتی بیش از درآمد صنعت معدن با حدود ۲۶۰ میلیارد دلار بوده است.

    اطلاعات این گزارش نشان می دهد که اراضی ملی مزایای بسیار بیشتری از نفت و مواد معدنی آنها دارد.

     



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *