سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 14106
  • عمده مشکل تهران عدم احداث تونل مشترک تاسیسات شهری است
    عمده مشکل تهران عدم احداث تونل مشترک تاسیسات شهری است

    عمده مشکل تهران عدم احداث تونل مشترک تاسیسات شهری است

    مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا پس از استماع گزارش مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان تهران پرسش‎هایی را مطرح کرد و ادامه داد: در تهران بر اساس الگوهای تعریف شده، چه میزان مشترک پرمصرف وجود دارد؟ و چه برنامه‎ای برای اصلاح الگوی مصرف آنان پیش‌بینی شده است؟

    وی ادامه داد: قرار بوده است تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۷۰ هزار شعله روشنایی در معابر تهران با لامپ‎های فوق کم‎ مصرف led جایگزین شود. تا به حال چه اقدامی صورت گرفته است؟ درخصوص بازار تهران که بارها حریق ناشی از برق را تجربه کرده است، چه برنامه‎ای وجود دارد؟

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا همچنین در خصوص تعیین حریم خطوط برق و جانمایی آن در نقشه طرح تفصیلی   چه اقدامی صورت گرفته است؟ خواستار توضیحاتی شد و افزود: درخصوص موتورهای برقی و خودروهای برقی اشاره شد اما قبل از آن باید فضاها را پیش‎بینی و جانمایی کرد. آیا طرح‎های مشترکی با شهرداری تهران تعریف شده است که بشود برای اقدام و مصوبه از ظرفیت شورا استفاده شود؟ آیا براوردی از صدمات وارده به شهروندان به‎واسطه نوسانات برق صورت گرفته است؟ لطفا گزارشی از سامانه فوریت شهر تهران شامل میانگین زمان و تعداد تماس‎های آن ارائه دهید.

    او سپس متذکر شد که مشکل شهر تهران اینست که اگر سازمان های برق و آب و… از ابتدا تونل مشترک ایجاد می‌کردند، هزینه ها خیلی کاهش پیدا می‌کرد.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *