پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 911
  • عمرمفید ساختمان در ایران پایین‌تر از میانگین‌جهانی

    به گزارش برزن نیوز، حامد مظاهریان در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از پایین بودن عمر مفید ساختمان در ایران در قیاس با میانگین جهانی، گفت: دلیل اصلی کم بودن عمر مفید ساختمان ها و همچنین تخریب ساختمان های نوساز در کشور به نظام شهرسازی ما بر مربوط است.
    معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: قبل از اینکه عمر مفید ساختمان در ایران تمام شود صرفه اقتصادی ساخت مجدد آن با تراکم بیشتر منجر به تخریب آن می شود که این موضوع ناشی از این است که ساخت و ساز در شهر به یک اقدام منفعت طلبانه تبدیل شده است.
    وی با انتقاد از ارایه تراکم های بی حساب و کتاب، تصریح کرد: حتی ساختمان‌های نوساز هم با توجه به صرفه اقتصادی ساخت با تراکم بالا در معرض تخریب هستند که این موضوع سرمایه ملی که صرف ساخت و ساز شده را تخریب می کند.
    وی ادامه داد: تخریب ساختمان های نوساز با توجه به ارزش افزوده ای که مالکان آن ها از تخریب و تراکمی که می گیرند صورت می گیرد.
    مظاهریان با بیان اینکه اصول شهرسازی و مدیریت شهری عامل اصلی تخریب های ساختمان های نوساز است، گفت:کیفیت مصالح نیز عامل دیگر عمر پایین ساختمان های نوساز در کشور است.
    ساختمان های مسکن مهر مقاوم هستند
    معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بحث کیفیت مسکن مهر ساخته شده در کشور، گفت: ساختمان های مسکن مهر از نظر اسکلت، آزمایش های خوبی را پس داده و زلزله اخیر خراسان شمالی نیز این موضوع را تایید کرد.
    معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نواقص واحدهای مسکن مهر، افزود: علاوه بر انتقادات گسترده ای که به نحوه جایابی احدهای مسکن مهر وارد است، در بخش نازک کاری یعنی نما و تیغه ها نیز ضعف های آشکاری در این واحدها دیده می شود.
    وی با تاکید بر اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر در زمین های خارج شهرها ساخته شده و از امکانات و خدمات شهری کمتر برخوردارند، تصریح کرد: اما از نظر استحکام بنا این واحدها جز بناهای مقاوم تلقی می شوند.
    مظاهریان با بیان اینکه نقطه ضعف دیگر واحدهای مسکن مهر ساخته شده در سطح کشور به بحث شهرسازی آن ها مربوط است، گفت: زیرا این واحدها جز گسترش های منفک از شهر بوده و درون شهر صورت نگرفته اند بنابراین دارای خدمات شهری کمتری حتی نسبت به محلات با بافت فرسوده هستند.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *