پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۲۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 13012
  • تازه ترین خبر درباره نهضت ملی مسکن | طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟
    تازه ترین خبر درباره نهضت ملی مسکن | طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟

    قیمت پایه مسکن ملی کمتر از متری ۳ میلیون است

    محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره ادعای برخی از انبوه‌سازان مبنی براینکه قیمت مسکن ملی به متری ۶ میلیون تومان برای متقاضیان می‌رسد، گفت: این اظهارات درست نیست. هیچ قراردادی در حوزه مسکن ملی با متری ۶ میلیون تومان با پیمانکاری منعقد نشده‌است.

    وی ادامه داد: قیمت‌ها براساس فهرست‌بها است که این پایه عدد قرار می‌گیرد و تمام نرخ‌ها براساس نظام فنی اجرایی کشور است. در این حالت نه سازنده و نه مردم متضرر نمی‌شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این قراردادها به روز هستند به این معنا که هر تعدیلی که اضافه شد، قرارداد منطبق بر این تعدیل خواهد بود.

    محمودزاده با بیان اینکه نرخ پایه قراردادها ۲ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان است که این قیمت در پایان سال گذشته اعلام شد، تاکید کرد: نرخ تعدیل سه ماه سازمان برنامه بودجه، هر چه که باشد به این عدد اضافه خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قیمت مسکن ملی به متری ۶ میلیون تومان نمی‌رسد، اظهار داشت:‌ تمام این جوسازی‌ها که از سوی یک جریانی انجام شده و می‌شود به این دلیل است که در قراردادها قیمت را افزایش دهیم اما مردم نگران این موضوع نباشند و گفته‌های این افراد صحت ندارد.

    معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی متعددی انجام شده تا این اعداد اعلام شود و طبق کارشناسی‌های انجام شده این رقم، عدد معقولی است، مگر برای برخی از پروژه‌ها که با شرایط خاص مواجه هستند. مانند پروژه‌ای که به دلیل سستی خاک زمین باید فونداسیون یکپارچه در آن اجرا شود که این هزینه‌ای را به پروژه اضافه می‌کند. البته دو آیتم اسانسور و پکیج به صورت فاکتوری به قرارداد اضافه خواهند شد.

    محمودزاده تاکید کرد: تمام پروژه‌ها تک به تک بررسی شده‌اند تا از لحاظ قیمت با توجه به شرایط آن پروژه تعیین تکلیف شوند. در این قراردادها سود معقول و منطقی برای سازندگان دیده‌ شده‌ است.

    وی درباره میزان افتتاح‌های مسکن ملی در دولت دوازدهم اظهار داشت: در حال حاضر عددی نمی‌توان بیان کرد و این موضوع بستگی به همکاری متقاضیان در واریز وجوه آورده هم دارد اما تلاش ما این است که تا پایان فرصت خدمت دولت یعنی تقریبا در نیمه اول سال و ماهیانه در حوزه مسکن ملی افتتاح داشته‌ باشیم. در تمام دستگاه‌های زیربط در استان‌ها در این باره ستاد ویژه‌ای تشکیل شده‌ است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مدت زمان ساخت این پروژه‌ها گفت: حداکثر سال ساخت به شرط خوش‌حسابی متقاضیان چند ساله خواهد بود. ۱٫۵ تا ۲ سال مراحل اجرا بیشتر طول نمی‌کشد اما مشاهده شده برای پروژه‌ای فقط ۸ ماه زمان می‌برد تا بتوان مجوزهای لازم را برای ساخت اخذ کرد.

    ایلنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *