پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 11611
  • تبدیل پایتخت به پارکینگ
    تبدیل پایتخت به پارکینگ

    لزوم رسیدگی به وضعیت ناایمن بافت های فرسوده منطقه ۱۲

    محمد سالاری در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران با تبریک روز دانشجو گفت: تذکر بنده مشکلات منطقه ۱۲ شهرداری تهران و مشکلات حوزه شهرسازی و چرایی عدم احیا بافت های فرسوده که با بافت های تاریخی عجین شده و مشکلات نا ایمنی به ویژه در بافت بازار تهران ایجاد کرده اند، است.

    وی افزود: منطقه ۱۲ تهران قلب تاریخی پایتخت است اما در طرح تفصیلی یک طرح تفصیلی برای تهران عملی شده و در منطقه ۱۲ با یک مشکلات جدی برای اجرای آن مواجه ایم. این منطقه عمدتاً بافت فرسوده است و نمی توانیم این بافت ها را احیا کنیم و از طرفی مشکل نفوذناپذیری حل نمی شود و از طرفی در طرح تفصیلی الزام شده که باید صدور پروانه برای پارکینگ های مورد نیاز وجود داشته باشد.

    سالاری تصریح کرد: از سوی دیگر طرح تشویق مالکین به نوسازی بافت خود و احقاق حقوق املاک باید انجام شود. مشکل پاساژهای ناایمن و قدیمی و معضل بازار نیز به عنوان یک تهدید جدی در حوزه ایمنی شهر است. البته سازمان آتش نشانی در نصب شیرها و انجام وظایف خود بسیار خوب عمل کرده است. اما به دلیل رویکرد های وزارت میراث فرهنگی ما نمی توانیم حتی سقف های در حال فرو ریختن، فضای های زیر سطحی و غیره را رسیدگی کنیم چرا که این وزارت خانه با این موضوعات مقابله دارد.

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: متاسفانه یک قفل شدگی در این منطقه ایجاد شده و یک پرونده هم قابلیت تصمیم گیری ندارد. تقاضای من از شهرداری این است که طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ را مانند طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ تهیه کند. درخواست من این است که طرح تفصیلی ویژه این منطقه و آمدن آن به صحن طی یک الی دو ماه آینده انجام شود.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *