سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 17315
  • همه نهادها باید مجوز ساخت ساختمان بگیرند | ساخت و ساز در کشور نباید سلیقه ای انجام شود
    درخواست کمک چمران از دولت برای نوسازی تاکسی‌ها / تذکر شورا به شهرداری درباره «تهران من»

    لیست آتش نشانی درباره ساختمان‌های ناایمن صلاحیت دارد

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران، گفت: این طرح قرار بود در جلسه امروز شورای شهر مطرح شود اما آماده نشد و بر همین اساس یکشنبه هفته آینده مورد بررسی قرا می‌گیرد.

    وی ادامه داد: آلودگی هوا، حمل و نقل، بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل مدیریت و هوشمندسازی با برنامه ریزی، تخصیص بودجه در این برنامه بررسی شدند و قرار بر این است تا از برنامه‌های ایده آل بپرهیزیم و برنامه‌های عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم زیرا عملیاتی شدن برنامه برای ما اهمیت دارد.

    رئیس شورای شهر با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: در بخش حمل و نقل باید ببینیم از سوی وزارت کشور چه میزان اتوبوس و واگن اضافه خواهد شد و مدیریت شهری چه تعداد تاکسی و ون می‌تواند اضافه کند.

    چمران  درباره ساختمان‌های ناایمن گفت: آتش نشانی ساختمان‌های ناایمن را بررسی کرده است و این سازمان به بنا و مقاوم بودن کاری ندارد و تنها از نظر آتش نشانی ساختمان‌ها را بررسی می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه کدام ساختمان‌ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند اظهار کرد: در سازمان مدیریت بحران تیمی تشکیل شد که ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر و لیستی که از سمت آتش نشانی مطرح می‌شود از نظر ما صلاحیت دارد.

    چمران گفت: اما مجموعه نهادهای بررسی کننده ایمنی باید فهرستی متشکل از منظر آتش نشانی، ایمنی و زیست محیطی را تهیه کنند.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *