سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 18670
  • محدودیت ساخت و سازها در تعیین حریم شهری با بزرگراه‌ها
    بزرگراه هایی بی تفاوت به جداره های شهری

    محدودیت ساخت و سازها در تعیین حریم شهری با بزرگراه‌ها

    سید احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای اخیر محله‌ایش گفت:  محله «رضویه و مسعودیه» در محدوده حریم منطقه ۱۵ هنوز مشکلاتی دارند که رفع نشده است چراکه در زمان تصویب طرح جامع در سال ۱۳۸۶ تعیین محدوده شهر تهران به ویژه در قسمت جنوب شرقی بدون توجه به طرح‌های شبکه بزرگراهی و تفکیکی که قبل از آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن تدوین شده بود، تهیه شده است.

    وی با تأکید بر اینکه عبور خط محدوده از این اراضی منجر به این شده که یک پلاک داخل محدوده و پلاکی دیگر خارج از محدوده باشد، تصریح کرد: هرچند اقداماتی صورت گرفته که این پلاک‌ها به شهر ملحق شوند اما به پیگیری بیشتری برای رفع این مشکل نیاز دارد.

    عضو شورای شهر تهران با تأکید بر راه اندازی مراکز تفرجگاهی در این محدوده، تصریح کرد: عدم الحاق حدود ۲۰ هکتار در بزرگراه شوشتری یکی از مسائل است و واقعیت این است که افزودن این ۲۰ هکتار علاوه بر توجیه کاربردی در تأمین خدمات نیز اثرگذار است و از سویی دیگر نیز شرکت مترو به ۳۰ هکتار زمین نیاز دارد که بخشی از این اراضی در اختیار شهرداری است و مابقی را نیز می‌توان با هزینه‌ای خریداری کرد و برای خروج شهروندان این محلات از بلاتکلیفی باید بیش از پیش تلاش شود.

    علوی بیان کرد: این موضوع در شهرهای بزرگ منسوخ شده و وقتی با بزرگراه‌ها حریم شهری را مشخص می‌کنیم مردم آسیب می بینند و نمی‌توانند ساخت و ساز کنند و خدمات کافی دریافت نخواهند کرد و با اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اهتمام ویژه ای برای حل مشکلاتی از این دست داشته است و تقاضا داریم کمیسیون برای حل مشکل این دو محله نیز توجه خاصی داشته باشد.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *