دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 13636
  • محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد
    محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد

    محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد

    امیر حسین شبانی با اشاره به ویژگی‌های محورهای فرهنگی شهر، اظهار کرد: در یک محور فرهنگی علاوه بر توجه به عناصر کالبدی باید به اجزای غیر کالبدی و سرمایه‌های فرهنگی نیز توجه شود؛ روح بخشیدن به این فضاهای شهری با توجه به اجزا و عناصر فرهنگی ممکن می‌شود.

    وی با تاکید بر پایداری حضور شهروندان در فضاهای شهری، افزود: هدف از ایجاد محورهای فرهنگی، حضور بیشتر شهروندان در فضاهای شهری و نشاط اجتماعی است.

    این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد، از این رو نیاز است محورهای فرهنگی شهرها از منظر کالبدی و فرهنگی غنی باشد و بتواند فرهنگ مردم شهر را به خوبی نشان دهد.

    شبانی اضافه کرد: وجود گالری‌های هنری، موزه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و فضاهایی برای گفت‌وگو و تعامل بر کیفیت این فضاها می‌افزاید و از منظر گردشگری نیز می‌تواند برای شهر درآمدزایی داشته باشد.

    وی ادامه داد: محورهای فرهنگی هر شهری می‌تواند مختص به خودش و به نوعی برند باشد؛ تلاش برای برندینگ شهری به توسعه گردشگری کمک کرده و محور فرهنگی هر شهر را نسبت به دیگری متمایز می‌کند.

    این دکترای شهرسازی تاکید کرد: به منظور روح بخشی به فضاهای شهری از جمله محورهای فرهنگی، رویدادهای فرهنگی و نمایشی به صورت هفتگی برگزار شود و نیاز است مدیریت شهری در این راستا از هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *