شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 20516
  • مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است
    «انتقال آب دریای خزر موجب منازعات قومی می‌شود»

    مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت صحیح سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند “استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت” و “مشارکت تمامی نهادهای درگیر حوزه دریا” دانست و تاکید کرد: برای اجرای احسن سیاست‌های توسعه دریامحور، یک نهاد راهبری ایجاد خواهد شد که به معنی ایجاد وزراتخانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست.

    وی افزود: گام دوم بعد از ایجاد ستاد اجرایی‌سازی سیاست‌های توسعه دریامحور، تنقیح قوانین و پیشنهاد قوانین یکپارچه به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی، به منظور یکپارچگی دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه است.

    صفایی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه عملیاتی‌سازی بندهای سیاست‌های توسعه دریامحور، باید در بُعد قوانین و مقررات تحول اساسی ایجاد کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در تنقیح و تصویب قوانین و مقررات، باید کلمات کلیدی که در مبحث اجرا دارای اهمیت هستند، مانند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زیربناها باید شفاف و تسهیل شود.

    تصویب قوانین و مقررات زیربنایی جدید برای شکل گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای شکل‌گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل، علاوه بر تصویب قوانین و مقررات خاص، باید تکالیف هر وزارتخانه به صورت شفاف تعیین شود، چراکه ایجاد قطب اقتصادی جدید بدون الزام قوانین و مقررات زیربنایی مناسب، بعضاً غیرممکن خواهد بود.

    صفایی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی مؤثری در عملیاتی سازی سیاست های توسعه دریامحور دارد، گفت: سیاست های توسعه دریامحور به عنوان یکی از مهم ترین سندهای تاریخی در حوزه دریا، می تواند موجب همگرایی تمامی ارگان ها و مجموعه های دریایی کشور شود.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر اعتقاد به اینکه دریا یکی از مهم ترین پیشران های کشور محسوب می شود، بر کسی پوشیده نیست و می تواند در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و…نتایج درخشانی را به دنبال داشته باشد.

    صفایی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری و تشکیل کارگروه مربوطه برای اجرایی‌سازی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر سیاست‌های توسعه دریامحور توسط معاون اول ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در سیاست های کلی توسعه دریامحور، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک ارگان مهم و اجرایی در حوزه دریا، سواحل و بنادر اقداماتی انجام داد که بتوانیم در حوزه دریامحور هم پروژه های اجرایی را داشته باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *