چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 19573
  • مدیریت صحیح پسماند در شهر‌های پرجمعیت
    اپلیکیشنی برای فروش زباله در تهران | چرخه دفن پسماند به صفر می‌رسد؟

    مدیریت صحیح پسماند در شهر‌های پرجمعیت

    دومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان دزفول در سال جاری با حضور روسای ادارات و متولیان امر در محل فرمانداری ویژه این شهرستان با بررسی تحقق و پیشبرد مصوبات کارگروه پیشین و بررسی عملکرد اجرای طرح خوزستان پاکیزه که از «۲۶ شهریور لغایت ۱ مهر ماه همگام با استان در شهرستان دزفول اجرا گردید» کار خود را آغاز نمود.

    علیرضا خردمند، فرماندار ویژه دزفول در این کارگروه با برشمردن معضلات سهل انگاری در مدیریت پسماند و زباله‌های شهری تاکید داشتند؛ کلیه دستگاه‌های مربوطه موظف به اجرای قانون و عمل به مصوبات کارگروه مذکور هستند و در صورت مشاهده و دریافت گزارش هر گونه کم کاری، مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند.

    مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در آغاز این کارگروه ضمن خوانش مصوبات پیشین و در ادامه پاسخگویی متولیان اجرا و پیگیری اظهار داشت، پسماند شهری و مدیریت صحیح آن در شهر‌های پرجمعیت همواره یکی از چالش‌های مهم در حوزه سلامت، بهداشت و محیط زیست بوده که بصورت مستقیم بر زندگی شهروندان تاثیرگذار خواهد بود، لذا نحوه عملکرد و جدیت هر یک از دستگاه‌های دارای وظایف قانونی در این راه تعیین کننده کیفیت زندگی و سلامت شهروندان خواهد شد.

    او می‌گوید: علی رغم تلاش و پیگیری ادارات و نهاد‌های متولی در مدیریت پسماند شهرستان، لیکن تا رسیدن به شرایط مطلوب گام‌های طولانی تری باقی مانده است که همکاری شهروندان بعنوان بخش تاثیر گذار در کاهش تولید زباله می‌تواند رسیدن به این افق را نزدیکتر نماید. ضمنا ایشان از عملکرد ادارات شهرستان بویژه بخشداران و شهرداران در مشارکت همه جانبه برای اجرای طرح خوزستان پاکیزه تقدیر و تشکر بعمل آورد.

    در این کارگروه در خصوص نحوه مدیریت پسماند‌های شناور در پشت سد تنظمی، مدیریت اصولی سایت دفن پسماند و نخاله‌های شهری و سایر مباحث مرتبط مصوباتی لازم الاجرا و تصویب گردید.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *