سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 9399
  • مدیریت یکپارچه شهری به یک مطالبه جدی و عمومی معرفی شود
    مدیریت یکپارچه شهری به یک مطالبه جدی و عمومی معرفی شود

    مدیریت یکپارچه شهری به یک مطالبه جدی و عمومی معرفی شود

    «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (سه شنبه ۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: روز شوراها را به شوراها و عموم مردم تبریک می گویم.

    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز دوره پنجم با تاکید بر اینکه شوراها یکی از راه هایی است حاکمیت رای مردم تبلور پیدا می کند، اظهار کرد: بیش از یکصد هزار نفر در کشور در شورای شهر و روستا در کشور فعالیت می کنند.

    وی با اشاره به اینکه برداشت ها از شوراها متفاوت است و باید برای مشخص شدن این موضوع باید به قانون رجوع کرد، افزود: عمده چالش در حوزه شهر انسان محور با تامین منابع مالی روبرو هستیم.

    موسوی با اشاره به اینکه دسته بندی کردن پروژه ها یکی از کارهای ماست، اظهار کرد: دسته بندی پروژه ها به خاطر مشکلات روز است و مسائل مالی است.

    وی با تاکید بر اینکه مشکلی که در سطح ملی هم با آن روبرو هستیم مشکل ترجیح منافع ملی و عمومی بر منافع فردی است، گفت: تصمیمی که در شورا و شهرداری گرفته شد با سیاست های کلی کشور متفاوت بود چرا که بر اساس اعلام وزارت بهداشت بیش از ۲۶ درصد زمینه انتقال حمل و نقل عمومی است.

    موسوی گفت: اگر سیاست های کلی دولت بر این اساس باشد که حمل و نقل عمومی راه اندازی شود، شورا و شهرداری هم با حداکثر برنامه ریزی موضوع بازگشایی حمل و نقل عمومی را اجرا کند که سلامت شهروندان هم به خطر نیفتد.

    وی با اشاره تکلیف شورا بر توجه به بهداشت عمومی است، تاکید کرد: برای کاهش هزینه ها و کاهش آسیب ها باید بحث مدیریت یکپارچه شهری را به یک مطالبه جدی و عمومی معرفی کنیم و موضوع مدیریت یکپارچه شهری در مجلس چهارم هم مورد بحث قرار گرفت.

    منبع: شبستان



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *